Google zmienia algorytm wyszukiwania. Promowane będą strony z opcją mobilną
Google dokonało największej zmiany od dwóch lat w ustalaniu rankingów wyszukiwania, dzięki czemu promowane będą strony internetowe przystosowane do przeglądania na urządzeniach mobilnych - poinformował "New York Times".
2015-04-21, 15:22
Jak podał "NYT", Google wprowadził czynnik "przyjazności mobilnej" do ok. 200 czynników branych pod uwagę podczas tworzenia list stron internetowych. Firmy mają ponosić konsekwencje nieprzystosowywania witryn do wymogów urządzeń mobilnych, tj. smartfony czy tablety. Google chce też walczyć z takimi zjawiskami, jak wyświetlanie linków trudnych do kliknięcia czy zmuszanie użytkowników urządzeń mobilnych do przeglądania stron w pozycji horyzontalnej.
Algorytm Google pozostaje pilnie strzeżoną tajemnicą. W związku z tym ciężko szacować, jaki wpływ na wyniki wyszukiwania będą miały wprowadzone zmiany. Amerykański dziennik zwrócił uwagę, że przystosowanie stron internetowych do wymogów urządzeń mobilnych jest wyzwaniem dla większości firm, w tym Google. W ciągu ostatnich lat smartfony stały się głównym urządzeniem do łączenia się z internetem. Dziennik przytacza badania firmy eMarketer, z których wynika, że w 2014 roku w USA było 134 mln użytkowników urządzeń mobilnych, ok. 100 mln więcej niż w 2010 roku.
"NYT" podkreślił, że Google pozostaje najpopularniejszą wyszukiwarką internetową na świecie, choć w ostatnim czasie zaczyna tracić użytkowników na rzecz konkurencji, którą stanowią "miejscowe" aplikacje tworzone dla urządzeń mobilnych. W zeszłym roku firma zagarnęła 68 proc. z 8,75 mld dolarów zysków wygenerowanych przez mobilne wyszukiwarki. Dla porównania w 2010 roku Google przejęło 81 proc. zysków z tej dziedziny - wynika z badania eMarketer.
PAP, kk
REKLAMA