ePUAP
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej, w skrócie ePUAP, jest platformą, która służy do komunikacji pomiędzy obywatelem a urzędem bez wychodzenia z domu. Służy także do kontaktów między samymi urzędami.
2014-06-18, 09:30
Posłuchaj
rzecznik Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, Artur Koziołek o ePUAP
Dodaj do playlisty
Jak mówi rzecznik Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, Artur Koziołek, obecnie są przenoszone dane ze starego ePUAPU do ePUAPU 2, który będzie platformą o innej ergonomii, prostszą, bardziej przypominającą normalną stronę internetową.
Od czerwca za pomocą platformy będzie można np. wyciągnąć akta z urzędu stanu cywilnego, zgłosić chęć wycięcia drzewa, zagubienie dowodu osobistego, złożyć wniosek o wydanie nowego dowodu czy wniosek o wyrejestrowanie samochodu.
Żeby skorzystać z platformy, należy się zalogować na stronie www.epuap.gov.pl. Jeżeli ktoś chce załatwić bardziej skomplikowane sprawy, to powinien założyć profil zaufany. Można to zrobić w urzędzie wojewódzkim czy placówkach Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Karolina Mózgowiec
REKLAMA
REKLAMA