Wirtualna Polska: dobre wyniki finansowe. Motorami dalszego wzrostu: e-handel, materiały wideo i usługi mobilne
Motorami naszego wzrostu w kolejnych kwartałach będzie e-handel, materiały wideo i usługi mobilne - mówił podczas piątkowej prezentacji wyników finansowych grupy Wirtualnej Polski jej prezes Jacek Świderski.
2015-08-28, 14:54
Świderski zapowiadał, że w kolejnych kwartałach jednym z "motorów napędowych dalszego wzrostu spółki" będzie handel interentowy (e-commerce).
- Wiążemy z nim duże nadzieje. To linia biznesowa, która rozwija się w trzycyfrowym tempie jeśli chodzi o przychody - mówił. Dodał, że podobnie jak obecnie WP zamierza się koncentrować na trzech kategoriach: odzieżowej (serwis Domodi), wyposażenie wnętrz (Homebook) i finanse (Money.pl).
Dalszy rozwój treści audiowizualnych
Jako kolejny ważny element wzrostu, Świderski wskazał dalszy rozwój treści audiowizualnych. - Najważniejsze jest prezentowanie wysokiej jakości własnych, lub kupowanych treści. Osiągnęliśmy już zamierzony postęp, mamy ponad 165 proc. wzrost ilości treści wideo - zaznaczył.
Innym obszarem, na który WP zamierza stawiać w przyszłości, są przynoszące coraz większe przychody usługi mobilne. - Jeszcze dwa lata temu były duże problemy z monetyzacją użytkowników mobilnych. Od tamtej pory również w tej dziedzinie notujemy trzycyfrowe wzrosty - dodał.
Świderski poinformował również, bez podawania szczegółów, że WP planuje uruchomienie nowego serwisu, poszukuje partnerów do realizacji dłuższych form wideo na żądanie (VOD), a także kolejne przejęcia.
W ubiegłym roku WP przejęła m.in. serwisy Domodi, Money.pl i Sportowe Fakty. Z kolei dzięki środkom (106,9 mln zł) uzyskanym w wyniku debiutu giełdowego w maju br., spółka nabyła udziały dwóch internetowych platform radiowych: OpenFM i PolskaStacja.pl, oraz w w grupie NextWeb Media - wydawcy serwisów abcZdrowie.pl i Parenting.pl. WP przeznaczyła na te akwizycje łącznie 24,5 mln zł.
10,1 mln zł zysku
Wirtualna Polska w piątek rano zaprezentowała swoje wyniki finansowe za II kwartał 2015 r. Wynika z nich, że spółka odnotowała 10,1 mln zł zysku. Jak poinformowała, wynik ten został osiągnięty głównie dzięki wzrostowi przychodów przy jednoczesnym utrzymaniu niskiego tempa wzrostu kosztów.
Jak mówiła w piątek odpowiedzialna za finanse spółki Elżbieta Bujniewicz-Belka, koszty - w porównaniu z ub. rokiem - wzrosły o 16 mln zł, i wyniosły łącznie 79 mln zł. Jak wyjaśniła, wynika to z większych inwestycji w produkty i środki trwałe, zakup udziałów innych podmiotów, kosztów związanych z debiutem giełdowym WP w maju (7 mln zł) oraz spłatę zadłużenia bankowego (20 mln zł). Bujniewicz-Belka podkreśliła również, że spółka sukcesywnie zmniejsza swoje zadłużenie, które od analogicznego okresu 2014 r. spadło z niemal 190 do 108 mln zł.
PAP, awi
REKLAMA