Czy SMS-y ułatwiają prowadzenie biznesu?
Z tegorocznego badania „Komunikacja SMS w Polsce” wynika, że w ponad dwóch trzecich badanych firm kampanie SMS są już traktowane jako narzędzie uzupełniające standardowe działania marketingowe.
2015-09-01, 23:53
Posłuchaj
Co trzeci przedsiębiorca ocenia skuteczność SMS-ów jako bardzo dobrą. W ich przypadku konwersja sprzedażowa wyniosła od 31 do 60 procent.
SMS ma swoje mocne, jak i słabe punkty marketingowe
Ale z wynikami tych badań nie zgadza się Jacek Barankiewicz, wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego. Przyznaje, że SMS jest narzędziem wspierającym, ale wyłącznie wspierającym.
Mówi, że to narzędzie – tak jak każde inne ma swoje silne jak i słabe punkty.
Jego mocną stroną jest to, że dociera do klienta. Jeśli ten się go spodziewa, to może być czasami skuteczny. Zaletą jest też to, że jest tani.
REKLAMA
Jednak trzeba pamiętać, że SMS miał, ma i będzie miał 160 znaków, a to jest duże ograniczenie.
Inną wadą SMS-a jako narzędzia marketingowego jest to, jak postrzegają SMS-owe reklamy konsumenci.
Wciąż jednak SMS-y uważane są za skuteczne narzędzie wspierające kampanie marketingowe. Szybko więc nie znikną z naszych telefonów.
Kamil Piechowski
REKLAMA
REKLAMA