Gimnazjum: utrzymać czy zlikwidować
Likwidacja gimnazjów i przywrócenie ośmioletnich szkół podstawowych – to plany PiS na reformę szkolnictwa. Czy to dobry pomysł? – Z jednej strony, gimnazja źle wpływają na uczniów pod względem wychowawczym. Z drugiej, Polska od czasu wprowadzenia gimnazjów, znacznie podniosła swoją pozycję w rankingu PISA (Programie Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów) – powiedziała w Polskim Radiu 24 Izabela Przybysz z Instytutu Spraw Publicznych.
2015-10-30, 14:57
Posłuchaj
Zdaniem Izabeli Przybysz, mimo że gimnazja są szeroko krytykowane ze względu na trudności wychowawcze, jakie pojawiają się w tych szkołach, uczniowie lepiej dzięki nim się uczą i osiągają lepsze wyniki w nauce.
– Motywacją do likwidacji gimnazjów jest to, że są to trudne szkoły. Jednak reforma wprowadzająca system 6+3+3 podniosła poziom uczniów – szczególnie tych, którzy mieli trudności w nauce – stwierdził gość Polskiego Radia 2.4
Innym argumentem przemawiającym za utrzymaniem gimnazjów jest m.in. wysoki koszt reformy szkolnictwa.
– Reforma dla reformy nie ma sensu. Likwidacja gimnazjum to kosztowna sztuka dla sztuki. Lepiej ten czas wykorzystać na to, by cały system szkolnictwa był lepiej zaplanowany – utrzymywała Izabela Przybysz.
Więcej o „za i przeciw” likwidacji gimnazjów w całym programie.
Z Izabelą Przybysz rozmawiał Krzysztof Grzybowski.
Polskie Radio 24/dds/wt