Gimnazjum: utrzymać czy zlikwidować

Likwidacja gimnazjów i przywrócenie ośmioletnich szkół podstawowych – to plany PiS na reformę szkolnictwa. Czy to dobry pomysł? – Z jednej strony, gimnazja źle wpływają na uczniów pod względem wychowawczym. Z drugiej, Polska od czasu wprowadzenia gimnazjów, znacznie podniosła swoją pozycję w rankingu PISA (Programie Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów) – powiedziała w Polskim Radiu 24 Izabela Przybysz z Instytutu Spraw Publicznych.

2015-10-30, 14:57

Gimnazjum: utrzymać czy zlikwidować
Pomysł likwidacji gimnazjów trafił na podatny grunt. Foto: flickr.com/eduspaces

Posłuchaj

30.10.15 Izabela Przybysz: „Gimnazja podniosły wyniki w nauce uczniów (…)”.
+
Dodaj do playlisty

Zdaniem Izabeli Przybysz, mimo że gimnazja są szeroko krytykowane ze względu na trudności wychowawcze, jakie pojawiają się w tych szkołach, uczniowie lepiej dzięki nim się uczą i osiągają lepsze wyniki w nauce.

– Motywacją do likwidacji gimnazjów jest to, że są to trudne szkoły. Jednak reforma wprowadzająca system 6+3+3 podniosła poziom uczniów – szczególnie tych, którzy mieli trudności w nauce – stwierdził gość Polskiego Radia 2.4

Innym argumentem przemawiającym za utrzymaniem gimnazjów jest m.in. wysoki koszt reformy szkolnictwa.

– Reforma dla reformy nie ma sensu. Likwidacja gimnazjum to kosztowna sztuka dla sztuki. Lepiej ten czas wykorzystać na to, by cały system szkolnictwa był lepiej zaplanowany – utrzymywała Izabela Przybysz.

Więcej o „za i przeciw” likwidacji gimnazjów w całym programie.

Z Izabelą Przybysz rozmawiał Krzysztof Grzybowski.

Polskie Radio 24/dds/wt

Polecane

Wróć do strony głównej