ZUS bez barier dla osób niepełnosprawnych
Zakład Ubezpieczeń Społecznych podejmuje szereg działań aby umożliwić i ułatwić osobom niepełnosprawnym obsługę w placówkach ZUS.
2015-12-23, 19:54
Posłuchaj
Zakład Ubezpieczeń Społecznych podejmuje szereg działań aby umożliwić osobom niepełnosprawnym obsługę w placówkach ZUS. O jakie rozwiązania chodzi, mówi Iwona Marczak z Departamentu Obsługi Klientów w ZUS./Justyna Golonka, Naczelna Radakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
Dodaj do playlisty
̶ Każda placówka, w której znajduje się sala obsługi klientów, oraz jej otoczenie jest przystosowane do obsługi osób z niepełnosprawnością – tłumaczy Iwona Marczak z Departamentu Obsługi Klientów w ZUS.
W większości budynków, wejścia zlokalizowane są na poziomie chodnika. Osoby niepełnosprawne mogą skorzystać z podjazdów lub wind. Na parkingach są oznaczone miejsca dla niepełnosprawnych. Na salach obsługi klienta montowane są rozsuwane drzwi, nie ma już wąskich ciągów komunikacyjnych ze schodami.
W placówkach ZUS można też spotkać tzw. Urzędomaty. To przystosowane dla osób niepełnosprawnych, samoobsługowe urządzenie, w którym można m.in. złożyć dowolny dokument sformalizowany lub niesformalizowany, niezbędny do załatwienia urzędowej sprawy.
Pracownicy stanowisk obsługi klientów są szkoleni także z zakresu obsługi osób z różnym rodzajem niepełnosprawności. W każdym oddziale ZUS jest pracownik, który przeszedł szkolenia z umiejętności posługiwania się językiem migowym.
REKLAMA
Justyna Golonko
REKLAMA