Zachowania konsumentów: częściej polecamy innym produkty i usługi niż zniechęcamy do nich
Im droższe i potrzebniejsze są dla nas produkty lub usługi, tym chętniej dzielimy się ze znajomymi opinią na ich temat. Ta zasada dotyczy szczególnie usług prawniczych oraz samochodów.
2016-02-02, 19:34
Posłuchaj
To wnioski z najnowszego raportu Akademii Leona Koźmińskiego. Jak wynika z badań, częściej polecamy, niż zniechęcamy.
- Zdecydowanie, jeśli chodzi o samą skłonność do generowania opinii, to należy stwierdzić, że zdecydowanie wolimy polecać, niż zniechęcać do zakupu. 84 proc. respondentów wskazało, że poleciło w ciągu ostatnich 6 miesięcy jakiś produkt, a tylko 46 proc. powiedziało, że zniechęciło do zakupu jakiegoś produktu - tłumaczy dr Jolanta Tkaczyk z Katedry Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego.
Co polecamy najchętniej?
Jak dodaje gość radiowej Jedynki, z badania wynika, że przede wszystkim polecamy kosmetyki, telefony, usługi fryzjerskie.
- Jeśli zaś chodzi o zniechęcanie to również na pierwszym miejscu są kosmetyki, ale zaraz potem są artykuły spożywcze i samochody – wymienia Jolanta Tkaczyk.
REKLAMA
Angażujemy się w zakup usług
Zdecydowanie bardziej angażujemy się w zakup usług, zaznacza ekspertka.
- Głównie z tego powodu, że często usługi mają charakter jednorazowy i skutki ich są nieodwracalne. Jeżeli skorzystamy z usługi fryzjerskiej i coś pójdzie nie tak, to bardzo trudno jest odwrócić efekt. W związku z tym zaangażowanie w wybór tej usługi będzie większe, niż np. w zakup artykułu spożywczego – wyjaśnia Jolanta Tkaczyk.
W najbliższych tygodniach Akademia przebada sposób, w jaki przedsiębiorstwa wykorzystują właśnie te rekomendacje w systemie komunikacji marketingowej. I jak dzięki temu zwiększają sprzedaż.
Justyna Golonko, awi
REKLAMA
REKLAMA