Handel to nie tylko centra, ale parki i ulice handlowe
Infrastruktura handlowa w kraju jest dobrze rozwinięta, ale stale przybywa jeszcze centrów i parków handlowych.
2016-05-27, 19:19
Posłuchaj
Jaka jest struktura nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce wyjaśnia Katarzyna Michnikowska z Colliers Polska.
Na 11 mln. m kw. powierzchni handlowych, 1 milion to parki handlowe
̶ W Polsce jest ok. 11 mln m kwadratowych nowoczesnej powierzchni handlowej, z czego jeden milion stanowią parki handlowe – mówi specjalistka.
Jak dodaje, z tego miliona, 250 tys. m kwadratowych to parki handlowe zlokalizowane w małych miastach, poniżej 100 tys. mieszkańców.
Andrzek Miazga z Colliers Polska mówi, że lokalizacja parków handlowych zależy przede wszystkim od zamożności społeczeństwa oraz odległości od innych centrów handlowych.
REKLAMA
Jak dodaje, obecnie największe nasycenie parkami handlowymi odnotowuje się w woj. śląskim, mazowieckim i kujawska-pomorskim.
Najwięcej parków handlowych w małych miastach
Katarzyna Michnikowska uważa, że parki handlowe będą powstawać w małych ośrodkach miejskich, natomiast małe parki handlowe w dużych aglomeracjach to jeszcze przyszłość.
Jak dodaje, pojawią się najpierw w nowych osiedlach mieszkaniowych, gdzie infrastruktura handlowa jest jeszcze słaba.
Przed nami też ulice handlowe
Coraz większą popularność wśród polskich klientów zyskują też ulice handlowe.
REKLAMA
Wciąż jednak ich potencjał nie jest w pełni wykorzystany i pozostajemy daleko w tyle za innymi krajami europejskimi. Eksperci podkreślają, że ulic handlowych nie należy postrzegać jako konkurencji dla ofert centrów czy parków, lecz jako ich uzupełnienie.
Elżbieta Mamos, jk
Polecane
REKLAMA