Lublin: opanować chaos reklamowy
Z chaosem reklamowym, niechcianymi reklamami szpecącymi główne ulice, reklamami, które wiszą choć nakazano ich usunięcie, nie mogą sobie poradzić władze wielu polskich miast. Za rozwiązanie tego problemu zabrały się władze Lublina. Mówił o tym w Magazynie Samorządowym Hubert Mącik, miejski konserwator zabytków.
2016-10-21, 12:52
Posłuchaj
Pod nadzorem miejskiego konserwatora zabytków w Lublinie powstaje kodeks reklamowy, w którym mają być zawarte dopuszczalne praktyki reklamowe i ich warunki, a także kary za niedostosowanie się do nich.
- W pierwszym etapie chcemy się skoncentrować na uporządkowaniu kwestii Śródmieścia – poinformował Hubert Mącik. – Śródmieście ma największe wartości historyczne, zabytkowe, krajobrazowe. Jest też najbardziej prestiżowym obszarem, w którym spędzamy najwięcej czasu i w którym gościmy turystów – podkreślił.
Gość dodał również, że chciałby, by w lubelskim Śródmieściu nie było miejsca na reklamy wielkoformatowe i przypadkowe banery. - Pojawiają się one w różny sposób, najczęściej nielegalnie na obiektach historycznych, ale nie tylko – zaznaczył Mącik.
Podkreślił również, że nie ma „żadnego powodu, by rezygnować z szyldów i informacji, które każdy przedsiębiorca powinien swoim usługobiorcom przekazywać”. - Rzecz w tym, by miały one odpowiednią skalę i formę dostosowaną do przestrzeni i zabytkowej architektury – podsumował Mącik.
REKLAMA
Więcej w całej rozmowie.
Gospodarzem audycji był Jakub Kukla.
Magazyn Samorządowy w Polskim Radio 24 - wszystkie audycje
Polskie Radio 24/pr
REKLAMA
_____________________
Data emisji: 21.10.16
Godzina emisji: 12:15
REKLAMA