Finisz kampanii w USA. Przekonać niezdecydowanych

- Żaden z dwojga kandydatów nie mówił o fundamentalnych problemach dla kraju i świata. Ta kampania była daleka od merytorycznej debaty, to było przerzucanie się oskarżeniami dotyczącymi afer i skandali – mówił w audycji Świat W Powiększeniu Marek Wąsiński z Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych. 8 listopada Amerykanie zagłosują w wyborach prezydenckich.

2016-11-07, 21:36

Finisz kampanii w USA. Przekonać niezdecydowanych
. Foto: flickr/JeepersMedia

Posłuchaj

07.11.16 Marek Wąsiński (PISM): w kampanii prezydenckiej mieliśmy do czynienia głównie z deklaracjami
+
Dodaj do playlisty

Jak wskazywał gość Polskiego Radia 24, na większą liczbę głosów elektorskich może obecnie liczyć Hillary Clinton. Ma ich około 203, natomiast Donald Trump 164. – Dlatego jest bardziej ofensywny, musi odrobić straty. Poza tym musi zmobilizować tych wyborców, którzy do urn nie chodzili – mówił Marek Wąsiński. Dodał, że Clinton chce z kolei zachęcić do głosowania aktywnych wyborców, jednak musi pokonać barierę negatywnego elektoratu. 


Powiązany Artykuł

serwis wybory w usa 1200
Wybory prezydenckie w USA

Sondaże pokazują, że Amerykanie sa podzieleni. Widać to również na tle narodowościowym i rasowym. Zdaniem Marka Wąsińskiego, obserwuje się zwiększoną frekwencję pośród Latynosów, którzy popierają Hillary Clinton. – Z kolei Donald Trump odwołuje się do białego Amerykanina, który jest mniej wyedukowany, to jest jego główny elektorat – wskazywał.

Gościem drugiej części programu był również dziennikarz Witold Repetowicz, który mówił o bitwie o Mosul.

Więcej w całej audycji.

REKLAMA

Gospodarzem programu był Adrian Bąk.

Polskie Radio 24/ip

___________________

Data emisji: 07.11.2016

REKLAMA

Godzina emisji: 20:09


 

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej