Finisz kampanii w USA. Przekonać niezdecydowanych
- Żaden z dwojga kandydatów nie mówił o fundamentalnych problemach dla kraju i świata. Ta kampania była daleka od merytorycznej debaty, to było przerzucanie się oskarżeniami dotyczącymi afer i skandali – mówił w audycji Świat W Powiększeniu Marek Wąsiński z Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych. 8 listopada Amerykanie zagłosują w wyborach prezydenckich.
2016-11-07, 21:36
Posłuchaj
Jak wskazywał gość Polskiego Radia 24, na większą liczbę głosów elektorskich może obecnie liczyć Hillary Clinton. Ma ich około 203, natomiast Donald Trump 164. – Dlatego jest bardziej ofensywny, musi odrobić straty. Poza tym musi zmobilizować tych wyborców, którzy do urn nie chodzili – mówił Marek Wąsiński. Dodał, że Clinton chce z kolei zachęcić do głosowania aktywnych wyborców, jednak musi pokonać barierę negatywnego elektoratu.
Powiązany Artykuł
Wybory prezydenckie w USA
Sondaże pokazują, że Amerykanie sa podzieleni. Widać to również na tle narodowościowym i rasowym. Zdaniem Marka Wąsińskiego, obserwuje się zwiększoną frekwencję pośród Latynosów, którzy popierają Hillary Clinton. – Z kolei Donald Trump odwołuje się do białego Amerykanina, który jest mniej wyedukowany, to jest jego główny elektorat – wskazywał.
Gościem drugiej części programu był również dziennikarz Witold Repetowicz, który mówił o bitwie o Mosul.
Więcej w całej audycji.
REKLAMA
Gospodarzem programu był Adrian Bąk.
Polskie Radio 24/ip
___________________
Data emisji: 07.11.2016
REKLAMA
Godzina emisji: 20:09
Polecane
REKLAMA