Idzie nowe, czyli dynamiczny rozwój e-sportu
E-sport to forma rywalizacji, w której przedmiotem działań zawodników są gry komputerowe. Odbywa się ona zarówno w formie rekreacyjnej, jak i na turniejach gier komputerowych (tzw. "pro gaming"). O rozwoju tej dziedziny mówili w audycji Życie Nie Tylko Sportowe Adrian Kostrzębski – ESL Polska i Piotr Lipski – Sferis Pride.
2016-11-18, 20:19
Posłuchaj
Jak wskazywał Adrian Kostrzębski, w e-sporcie "mamy wszystkie znane z tradycyjnego sportu mechanizmy, tylko przeniesione na rynek gier komputerowych". - Musi być ten czynnik, że człowiek rywalizuje z człowiekiem - wyjaśnił.
Zdaniem Piotra Lipskiego e-sport oferuje dużo większą rywalizację i emocje. – Jak oglądam spotkania ulubionej drużyny piłkarskiej, to poza sytuacjami podbramkowymi i faulami, emocji nie ma żadnych. W e-sporcie, w każdej rundzie, możemy zauważyć jakieś zwroty akcji - zaznaczył. Dodał również, że gry komputerowe uczą. – Raz, że języków obcych, ale też, w zespołowym graniu, pomagają zrozumieć, że nie liczę się tylko ja, ale dobro kilku osób - podkreślił.
E-sport w ostatnim czasie bardzo dynamicznie się rozwija. Kluby prześcigają się w pozyskiwaniu utalentowanych zawodników, rywalizacja odbywa się w wielu grach, powstają ligi, organizowane są turnieje. Szacuje się, że wartość tego rynku w 2016 roku wyniesie 465 mln dolarów. – Bardzo dużego "kopa" dało wprowadzenie transmisji telewizyjnych. To sprawiło, że budżety trafiające do e-sportu stały się wyższe. Na te kwoty składają się też wpływy z reklam, sponsoring. Budżety topowych zespołów idą już w miliony euro – mówił Adrian Kostrzębski.
Więcej w całej audycji.
REKLAMA
Gospodarzami programu byli Marcin Nowak i Bartosz Orłowski.
Polskie Radio 24/ip/tj
Życie nie tylko sportowe w Polskim Radiu 24 - wszystkie audycje
___________________
REKLAMA
Data emisji: 18.11.2016
Godzina emisji: 19:15
REKLAMA