Reklama gąbki do mycia szyb samochodowych

W dzisiejszych czasach żadne wydarzenie czy zjawisko nie ujdzie uwadze reklamodawców

2007-09-01, 15:33

Reklama gąbki do mycia szyb samochodowych

W dzisiejszych czasach żadne wydarzenie czy zjawisko nie ujdzie uwadze reklamodawców. We Włoszech wykorzystali oni walkę z tzw. myjką, czyli myciem szyb samochodom na skrzyżowaniach, podjętą przez władze Florencji i innych miast Półwyspu Apenińskiego.

"Polecana przez profesjonalistów, pracujących na skrzyżowaniach". Tak swój produkt, gąbkę do mycia szyby samochodowej, reklamuje dziś w całej prasie jej producent. Dodatkowym atutem artykułu jest możliwość przedłużenia rączki, co rzeczywiście przydaje się osobom zajmującym się tzw. myjką.

Zajęcie to wymyślili polscy imigranci do Włoch w latach 80, po wprowadzeniu stanu wojennego. Niejeden do pracy wkładał nawet koszulkę z napisem "Solidarność", co podnosiło zarobki. Po jakimś czasie myjkę przejęli przybysze z krajów Trzeciego Świata i stała się ona zmorą włoskich kierowców. Stąd coraz częstsze inicjatywy zwalczania jej przez usuwanie ze skrzyżowań uprawiających ją ludzi. We Florencji grozi za to grzywna w wysokości ponad 200 euro i areszt do trzech miesięcy. Nie wszystkim się to podoba, trwa zatem ożywiona dyskusja. A reklamodawcy korzystają.

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej