Kłopoty z usługami telekomunikacyjnymi

2017-01-06, 07:30

Kłopoty z usługami telekomunikacyjnymi
Zdjęcie ilustracyjne/fot.pixabay.com

W jaki sposób operatorzy komórkowi zdobywają nowych klientów? Czy gwarantowany zasięg i promocyjne ceny abonamentów są realne? Jakie problemy miewają Polacy z rynkiem telekomunikacyjnym? O najczęstszych z nich powiedziała w Polskim Radiu 24 Agnieszka Popławska z Federacji Konsumentów oraz Irena Górecka z Urzędu Telekomunikacji Elektronicznej i Witold Tomaszewski z Telepolis.pl

Posłuchaj

5.01.2017 - Zanim gdziekolwiek złożymy podpis zapytajmy ludzi młodszych, biegłych w świecie nowych technologii, aby nam doradzili – radził Witold Tomaszewski z Telepolis.pl.
+
Dodaj do playlisty

Jak podkreśliła Agnieszka Popławska, największa liczba skarg dotyczy oszustw operatów, którzy chcą przejąć numery stacjonarne.  - Działają oni na granicy prawa, a ofiarami są najczęściej osoby w podeszłym wieku, nieświadome tego, że zmieniają operatora telekomunikacyjnego – powiedziała ekspertka i dodała, że jest to około 60-70 proc. skarg, które wpływają na rynek telekomunikacyjny.

- Dla nas wydaje się to naturalne, że kontrolujemy to, z kim podpisujemy umowę czy jak się nazywa nasz operator. Ludzie starsi, którzy pamiętają jednak realia, kiedy na telefon założony przez Telekomunikację Polską czekało się 20 lat, nie mają świadomości zagrożeń, jakie na nich czyhają - powiedział Witold Tomaszewski.

- Zanim zawrzemy umowę, powinniśmy się zapoznać z warunkami, na jakich będą świadczone usługi. Konsument ma prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni. Abonent zaś jedynie 10 dni, jeśli nie doszło do aktywacji usługi - tłumaczyła Irena Górecka.

Gospodarzem audycji był Dominik Olędzki.

Radio 24/kawa

Pogotowie Konsumenckie w Polskim Radiu 24 - wszystkie audycje

____________________

Data emisji: 5.01.2017

Godzina emisji: 21.30

Polecane

Wróć do strony głównej