Światowy Dzień Radia pod hasłem „Radio to Ty”
Dziś obchodzimy Światowy Dzień Radia. Proklamowany został przez Organizację Narodów Zjednoczonych do Spraw Oświaty, Nauki i Kultury - UNESCO w 2011 roku, z inicjatywy Hiszpanii. Celem święta jest promowanie radiofonii i podkreślenie jej znaczenia we współczesnej historii.
2017-02-13, 07:53
Posłuchaj
Tegoroczne obchody odbywają się pod hasłem „Radio to Ty”, podkreślającym znaczenie stałego, żywego kontaktu pomiędzy stacją radiową a słuchaczami. Prof. Sławomir Ratajski, sekretarz generalny Polskiego Komitetu ds. UNESCO podkreśla, że w ten sposób organizacja chce zachęcić do współtworzenia radia jako miejsca wymiany myśli i informacji.
Powiązany Artykuł
Prezes Polskiego Radia: szukamy nowych dróg dotarcia do słuchacza
Przewodniczący Rady Mediów Narodowych i były prezes Polskiego Radia Krzysztof Czabański podkreśla, że radio zawsze było interaktywne. - To jest ta więź pomiędzy między słuchaczem a radiem, kiedyś demonstrowano to poprzez pisanie listów do audycji i autorów, jak już były telefony dzwoniono - mówi Krzysztof Czabański.
Nowa generacja słuchaczy
Prezes Polskiego Radia dr Barbara Stanisławczyk dodaje, że słuchacze się zmieniają i musi się też zmieniać forma kontaktu z nimi. - Nowa generacja słuchaczy to są odbiorcy internetu i aplikacji na telefony komórkowe i smartfony i to jest nowa forma dotarcia do słuchaczy, ale to są wciąż ci słuchacze, którzy potrzebują radia - tej treści, która jest blisko niego, która mu towarzyszy na codzień, która pobudza wyobraźnię - mówi Barbara Stanisławczyk.
REKLAMA
dr Barbara Stanisławczyk Nowa generacja słuchaczy to są odbiorcy internetu i aplikacji na telefony komórkowe i smartfony [...], ale to są wciąż ci słuchacze, którzy potrzebują radia
Światowy Dzień Radia wpisuje się w ideę promocji wolności słowa oraz wolnych, niezależnych i pluralistycznych mediów. Data święta upamiętnia inaugurację rozgłośni Narodów Zjednoczonych 13 lutego 1946 roku.
W dobie Internetu i łączności satelitarnej, radio w dalszym ciągu pozostaje najbardziej powszechnie odbieranym i jednym z najtańszych środków przekazu, docierającym do największej liczby ludzi w najszybszym czasie. Pełni też niezwykle ważną rolę jako środek wczesnego ostrzegania przed zagrożeniami i katastrofami.
koz
REKLAMA