GIODO skontroluje sklepy z monitoringiem
Na celowniku Generalnego Inspektora Danych Osobowych znajdą się przede wszystkim miejsca, w których wykorzystuje się dane do tzw. profilowania klientów.
2017-02-17, 08:26
Celem zaplanowanych kontroli w sklepach stosujących monitoring jest m.in. ustalenie, jakie informacje są zbierane za pośrednictwem kamer i w jaki sposób wykorzystywane, a także sprawdzenie, czy w wyniku ich używania dochodzi do przetwarzania danych osobowych – wyjaśnia Zespół Prasowy GIODO.
Unijne rozporządzenie o ochronie danych osobowych, które zacznie obowiązywać w 2018 r., w sposób jednoznaczny nakłada obowiązek uzyskania zgody na profilowanie, ale tylko wtedy gdy służy ono do podejmowania automatycznych decyzji wobec osób (np. wpływa na decyzję o zdolności kredytowej). Jednocześnie jednak, nawet gdy zgoda taka nie będzie wymagana, każdy będzie mógł zgłosić sprzeciw wobec profilowania.
Czy nasze dane sa właściwie zabezpieczone? Jakie mogą być konsekwencje ich wykorzystania w ramach tzw. Big Data ?
Więcej w audycji o godz. 13.18.
REKLAMA
Gość PR24: Jan Grusznic, Koalicja na Rzecz Bezpieczeństwa
-
Polskie Radio 24
Debata Poranka w Polskim Radiu 24 - wszystkie audycje
REKLAMA
_________________
Data emisji: 17.02.2017
REKLAMA