Koniec z reklamami niezdrowej żywności skierowanymi do dzieci
Ministerstwo Zdrowia zapowiada, że zakaz obejmie emisję spotów zachęcających dzieci do kupowania i spożywania słodyczy, słodzonych napojów i słonych przekąsek. A to dlatego, że w Polsce nadwagę ma już ponad 20 proc. dzieci i młodzieży. Specjaliści w dziedzinie żywienia przestrzegają, że jeżeli ta tendencja się utrzyma, obecne młode pokolenie będzie w przyszłości częściej chorowało, a nawet krócej żyło niż pokolenie ich rodziców. O problemie otyłości u dzieci mówiła w Polskim Radiu 24 dietetyczka Joanna Neuhoff-Murawska z Centrum Zdrowia Dziecka.
2017-04-01, 17:43
Posłuchaj
Jak podkreślała Joanna Neuhoff-Murawska, zakaz powinien być wprowadzony dużo wcześniej. – Jeśli zakażemy tych reklam, to nie należy się jednak spodziewać, że problem zniknie. Już 10 lat temu powstała w Centrum Zdrowia Dziecka ekspertyza dotycząca szkodliwości reklam niezdrowej żywności. Okazało się, że dzieci chętniej chciały kupować niezdrowe jedzenie nawet niż zabawki. Dziecko jak widzi reklamowanego batona, to natychmiast go chce, ponieważ wie jakie jest doświadczenie związane z jedzeniem tego batona – mówiła dietetyczka
Według rozmówczyni Polskiego Radia 24 problem otyłości ma wiele przyczyn. – Nie jest to tajemnicą, że liczba otyłych dzieci w Polsce ciągle rośnie i przodujemy w tym zestawieniu w Europie. To nie tylko problem estetyczny – ciągnie on za sobą konsekwencje psychologiczne, socjologiczne i zdrowotne. Otyłość powoduje takie choroby jak cukrzyca, nadciśnienie, stłuszczenie wątroby, przez co potrafi realnie skrócić życie – powiedziała Neuhoff-Murawska.
Więcej w całej audycji.
Gospodarzem programu był Krzysztof Grzybowski.
REKLAMA
Polskie Radio 24/kk
_______________________
Data emisji: 01.04.2017
Godzina emisji: 16:33
REKLAMA