Sprzedawca może być tylko jeden

Czy to możliwe, aby zamówione przez internet buty czy narzędzia okazały się usługą, a nie towarem? To klasyczny przykład dropshipping, o którym rozmawialiśmy z Piotrem Stańczakiem dyrektorem Europejskiego Centrum Konsumenckiego.

2017-04-20, 22:13

Sprzedawca może być tylko jeden
Serwisy pomijające sprzedawce, w których zamawiający kontaktuje się bezpośrednio z hurtownią stają się coraz popularniejsze. Foto: fancycrave1 / pixabay

Posłuchaj

20.03.17 Piotr Stańczak: dropshipping - to może być pewna manipulacja
+
Dodaj do playlisty

Dropshipping to model sprzedaży online, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród właścicieli e-sklepów. W dużym uproszczeniu, polega on na przeniesieniu procesu wysyłki towaru do klienta z e-sklepu na hurtownię. Klient kupuje w sklepie online, ale paczkę dostaje z hurtowni. Zdaniem eksperta sprzedawca powinien być zawsze sprzedawcą, może on być także organizatorem sprzedaży, ale nie może być takiej sytuacji, że przeniesie on odpowiedzialność np. na dostawcę z Chin.

- Sprzedawca to ktoś, kto oferuje i sprzedaje produkt. Powinien on ponosić odpowiedzialność także za dostarczenie i wydanie go do rąk klienta. W proces logistyczny mogą być włączone platformy, dostawcy, właściciele składów, gdzie produkt jest magazynowany, ale stroną umowy naszej sprzedaży może być tylko jeden podmiot. To, co się dzieje w tle, nie powinno interesować klienta – tłumaczył Piotr Stańczak.

Gospodarzem audycji był Błażej Prośniewski

Polskie Radio 24/kawa

REKLAMA

_____________________

Data emisji: 20.03.17

Godzina emisji: 21.30

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej