Sprzedawca może być tylko jeden
Czy to możliwe, aby zamówione przez internet buty czy narzędzia okazały się usługą, a nie towarem? To klasyczny przykład dropshipping, o którym rozmawialiśmy z Piotrem Stańczakiem dyrektorem Europejskiego Centrum Konsumenckiego.
2017-04-20, 22:13
Posłuchaj
Dropshipping to model sprzedaży online, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród właścicieli e-sklepów. W dużym uproszczeniu, polega on na przeniesieniu procesu wysyłki towaru do klienta z e-sklepu na hurtownię. Klient kupuje w sklepie online, ale paczkę dostaje z hurtowni. Zdaniem eksperta sprzedawca powinien być zawsze sprzedawcą, może on być także organizatorem sprzedaży, ale nie może być takiej sytuacji, że przeniesie on odpowiedzialność np. na dostawcę z Chin.
- Sprzedawca to ktoś, kto oferuje i sprzedaje produkt. Powinien on ponosić odpowiedzialność także za dostarczenie i wydanie go do rąk klienta. W proces logistyczny mogą być włączone platformy, dostawcy, właściciele składów, gdzie produkt jest magazynowany, ale stroną umowy naszej sprzedaży może być tylko jeden podmiot. To, co się dzieje w tle, nie powinno interesować klienta – tłumaczył Piotr Stańczak.
Gospodarzem audycji był Błażej Prośniewski
Polskie Radio 24/kawa
REKLAMA
_____________________
Data emisji: 20.03.17
Godzina emisji: 21.30
REKLAMA