Urząd Transportu Kolejowego: witryny przewoźników nieczytelne dla niepełnosprawnych
Witryny internetowe przewoźników kolejowych są nieczytelne dla osób niepełnosprawnych. Raport w tej sprawie opracował Urząd Transportu Kolejowego. Strony badali zarówno eksperci z urzędu, jak i sami niepełnosprawni.
2017-09-14, 11:50
Posłuchaj
Jak wynika z testów, tylko dwa serwisy internetowe: warszawskiej SKM i Łódzkich Kolei Aglomeracyjnych otrzymały ocenę bardzo dobrą, uzyskując taką samą liczbę punktów - ponad 41 na 43 możliwe.
Trzem witrynom - WKD, Kolei Wielkopolskich oraz Rozkładowi PKP, przyznano ocenę dostateczną - 33, 33,7 i 34 punkty. Pozostałe 13 serwisów, co stanowi ponad 70 procent wszystkich kontrolowanych, otrzymało ocenę niedostateczną.
Do najczęstszych błędów ujawnionych w toku badania eksperci zaliczyli brak tekstów alternatywnych, brak etykiet, nieprawidłową strukturę nagłówków, zbyt słaby kontrast, niejednoznaczne linki i problemy z obsługą z poziomu klawiatury.
Jak podkreślają przedstawiciele Urzędu Transportu Kolejowego, ranking dostępności pasażerskich serwisów internetowych wskazuje, że osoby z niepełnosprawnością nie mogą samodzielnie skorzystać z informacji i ofert dostępnych w internecie.
REKLAMA
pg
REKLAMA