Urząd Transportu Kolejowego: witryny przewoźników nieczytelne dla niepełnosprawnych

Witryny internetowe przewoźników kolejowych są nieczytelne dla osób niepełnosprawnych. Raport w tej sprawie opracował Urząd Transportu Kolejowego. Strony badali zarówno eksperci z urzędu, jak i sami niepełnosprawni.

2017-09-14, 11:50

Urząd Transportu Kolejowego: witryny przewoźników nieczytelne dla niepełnosprawnych
zdjęcie ilustracyjne, . Foto: Pixabay

Posłuchaj

Raport Urzędu Transportu Kolejowego nt. witryn przewoźników - relacja Aleksandra Pszoniaka (IAR)
+
Dodaj do playlisty

Jak wynika z testów, tylko dwa serwisy internetowe: warszawskiej SKM i Łódzkich Kolei Aglomeracyjnych otrzymały ocenę bardzo dobrą, uzyskując taką samą liczbę punktów - ponad 41 na 43 możliwe.

Trzem witrynom - WKD, Kolei Wielkopolskich oraz Rozkładowi PKP, przyznano ocenę dostateczną - 33, 33,7 i 34 punkty. Pozostałe 13 serwisów, co stanowi ponad 70 procent wszystkich kontrolowanych, otrzymało ocenę niedostateczną.

Do najczęstszych błędów ujawnionych w toku badania eksperci zaliczyli brak tekstów alternatywnych, brak etykiet, nieprawidłową strukturę nagłówków, zbyt słaby kontrast, niejednoznaczne linki i problemy z obsługą z poziomu klawiatury.

Jak podkreślają przedstawiciele Urzędu Transportu Kolejowego, ranking dostępności pasażerskich serwisów internetowych wskazuje, że osoby z niepełnosprawnością nie mogą samodzielnie skorzystać z informacji i ofert dostępnych w internecie.

REKLAMA

pg


Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej