Reklama piwa z udziałem boksera łamie prawo?

Czy najnowsza kampania reklamowa piwa Żywiec łamie przepisy? Wkrótce do prokuratury trafi zawiadomienie w tej sprawie - dowiedział się "Dziennik Polski".

2010-02-09, 07:04

Reklama piwa z udziałem boksera łamie prawo?

Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dopatrzyła się naruszenia przepisów w ostatniej kampanii reklamowej piwa Żywiec. Chodzi o spot, w którym występuje znany bokser Tomasz Adamek.

"Udział znanego sportowca w reklamie piwa jest złamaniem ustawy o wychowaniu w trzeźwości" - podkreśla Krzysztof Brzózka, dyrektor Agencji. "Reklama piwa nie może kojarzyć się z sukcesem życiowym i zawodowym ani ze sprawnością fizyczną. Jeśli Tomasz Adamek to nie jest sprawność fizyczna, to co? Intelekt? Mister Polonia?" - zżyma się szef PARPA.

Dlatego kierowana przez niego Agencja jeszcze w tym tygodniu zamierza złożyć do prokuratury zawiadomienie w tej sprawie. To jednak nie koniec kłopotów producenta piwa. Przedstawicielom Agencji nie podoba się również reklama prasowa z udziałem Krzysztofa Majchrzaka. Dopatrzyli się bowiem, że w niektórych tygodnikach nie zawiera ona obowiązkowych napisów o szkodliwości picia alkoholu - pisze dziś "Dziennik Polski".

kg,PAP

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej