W Polsce spada liczba chętnych na TV mobliną
Posiadacze komórek w Polsce kręcą nosem na telewizją mobilną na ekranie swego telefonu.
2009-12-14, 19:10
Posiadacze komórek w Polsce kręcą nosem na telewizją mobilną na ekranie swego telefonu. Liczba zainteresowanych oglądaniem „TV na wynos” wyraźnie zmniejszyła się w ciągu ostatnich trzech lat do 12 procent.
Badania przeprowadzone przez Ericsson Consumer Lab w grupie użytkowników telefonów komórkowych wskazują na spadek zainteresowania mobilną telewizją w Polsce z 17 proc. w 2006 roku do 12 proc. w 2009 roku.
Przedstawiciele Ericssona, którzy sami produkują technologię do dostarczania mobilnej telewizji na komórki, uważają, że powodem braku zainteresowania jest zwlekanie z wprowadzaniem usługi Mobile TV na polski rynek.
Informacje, muzyka, filmy i sport
Wg badań Ericsson Consumer Lab więcej zainteresowanych mobilną TV jest wśród ogółu społeczeństwa, 18 procent. 44 procent z nich chce widzieć na ekranie serwisy informacyjne, 40 procent kanały muzyczne, 34 procent filmy na ekranie komórki, a 31 procent relacje sportowe.
Najwięcej zainteresowanych TV w komórce jest wśród młodych ludzi w dużych miastach.
Na świecie trend rosnący: trzy razy więcej klientów w 2009
Badania dotyczące zainteresowania mobilną TV na świecie pokazują wzrost zainteresowania usługą.
REKLAMA
Według In-Stat, do końca br. liczba oglądających Mobile TV zwiększy się na świecie do 54 milionów (z ubiegłorocznych 18 mln). W 2013 r. z mobilnej telewizji ma korzystać już ponad 327 mln abonentów komórkowych.
internetstandard.pl. ag
Polecane
REKLAMA