PolskiBus zniknie z dróg. Strategiczna współpraca z niemieckim przewoźnikiem
FlixBus oraz PolskiBus.com rozpoczynają strategiczną współpracę, w ramach której m.in. w 2018 r. zintegrują siatkę połączeń - poinformował dyrektor zarządzający FlixBus w Polsce Michał Leman. Dodał, że autokary PolskiegoBusa.com do połowy przyszłego roku mają zostać przemalowane na barwy FlixBusa.
2017-12-18, 13:43
Posłuchaj
Zaznaczył, że bilety wykupione przez stronę internetową PolskiBus.com zachowują ważność.
Jak mówił, pasażerowie nie muszą niczego robić przed planowanym wyjazdem. Wszystkie bilety zachowują ważność.
W ciągu pierwszych tygodni przyszłego roku połączenia będą obsługiwać autobusy pod marką PolskiBus. Jednak potem zaczną podjeżdżać autokary z nowym oznakowaniem. Będą miały jednak wyraźny opis trasy i numery, na podstawie pasażerowie rozpoznają odpowiedni rejs. Informacjami będą też służyć kierowcy.
Nowa platforma biletowa
Pasażerowie muszą się też przygotować na nową internetową platformę biletową. Zmiany nastąpią w ciągu pół roku. Po tym czasie, jeżeli ktoś z przyzwyczajenia wpisze w adres wyszukiwarki PolskiBus, zostanie przekierowany na stronę nowej firmy.
REKLAMA
Nowe połączenia krajowe i międzynarodowe
Michał Leman nie chce na razie mówić o szczegółach nowej siatki połączeń. Podkreślił jednak, że będzie ona bardziej atrakcyjna dla pasażerów. Zapowiedział, że znajdą się w niej zarówno połączenia krajowe, jak i międzynarodowe.
- Rozpoczynamy strategiczną współpracę obu firm. Nie jest to przejęcie. Zmienia się marka - podkreślił na poniedziałkowej konferencji prasowej Leman.
Ponad 30 milionów pasażerów
FlixBus jest europejską firmą, która weszła na rynek w 2013 roku. Autobusy FlixBus dziennie wykonują 200 tys. połączeń do 1,4 tys. miast w 26 krajach, w tym m.in. w Niemczech, Austrii, Danii, Holandii, Chorwacji, Polsce, Francji. W 2016 roku autobusy FlixBusa przewiozły 30 milionów pasażerów. Firma zatrudnia 6 tys. kierowców w 250 partnerskich firmach.
PolskiBus.com jest własnością Souter Souter Holdings Poland. W ciągu sześciu lat firma przewiozła swoimi autobusami 25 mln pasażerów. ma dwie bazy operacyjne: w Warszawie i we Wrocławiu. W czerwcu 2011 r. firma uruchomiła połączenia krajowe w Polsce oraz połączenia do Niemiec, Austrii, Czech, na Węgry i Słowacje.
IAR/PAP, awi
Polecane
REKLAMA