PolskiBus zniknie z dróg. Strategiczna współpraca z niemieckim przewoźnikiem
FlixBus oraz PolskiBus.com rozpoczynają strategiczną współpracę, w ramach której m.in. w 2018 r. zintegrują siatkę połączeń - poinformował dyrektor zarządzający FlixBus w Polsce Michał Leman. Dodał, że autokary PolskiegoBusa.com do połowy przyszłego roku mają zostać przemalowane na barwy FlixBusa.
2017-12-18, 13:43
Posłuchaj
Dyrektor zarządzający przewoźnika Michał Leman: pasażerowie nie muszą niczego robić przed planowanym wyjazdem (IAR)
Dodaj do playlisty
Zaznaczył, że bilety wykupione przez stronę internetową PolskiBus.com zachowują ważność.
Jak mówił, pasażerowie nie muszą niczego robić przed planowanym wyjazdem. Wszystkie bilety zachowują ważność.
W ciągu pierwszych tygodni przyszłego roku połączenia będą obsługiwać autobusy pod marką PolskiBus. Jednak potem zaczną podjeżdżać autokary z nowym oznakowaniem. Będą miały jednak wyraźny opis trasy i numery, na podstawie pasażerowie rozpoznają odpowiedni rejs. Informacjami będą też służyć kierowcy.
Nowa platforma biletowa
Pasażerowie muszą się też przygotować na nową internetową platformę biletową. Zmiany nastąpią w ciągu pół roku. Po tym czasie, jeżeli ktoś z przyzwyczajenia wpisze w adres wyszukiwarki PolskiBus, zostanie przekierowany na stronę nowej firmy.
Nowe połączenia krajowe i międzynarodowe
Michał Leman nie chce na razie mówić o szczegółach nowej siatki połączeń. Podkreślił jednak, że będzie ona bardziej atrakcyjna dla pasażerów. Zapowiedział, że znajdą się w niej zarówno połączenia krajowe, jak i międzynarodowe.
- Rozpoczynamy strategiczną współpracę obu firm. Nie jest to przejęcie. Zmienia się marka - podkreślił na poniedziałkowej konferencji prasowej Leman.
Ponad 30 milionów pasażerów
FlixBus jest europejską firmą, która weszła na rynek w 2013 roku. Autobusy FlixBus dziennie wykonują 200 tys. połączeń do 1,4 tys. miast w 26 krajach, w tym m.in. w Niemczech, Austrii, Danii, Holandii, Chorwacji, Polsce, Francji. W 2016 roku autobusy FlixBusa przewiozły 30 milionów pasażerów. Firma zatrudnia 6 tys. kierowców w 250 partnerskich firmach.
PolskiBus.com jest własnością Souter Souter Holdings Poland. W ciągu sześciu lat firma przewiozła swoimi autobusami 25 mln pasażerów. ma dwie bazy operacyjne: w Warszawie i we Wrocławiu. W czerwcu 2011 r. firma uruchomiła połączenia krajowe w Polsce oraz połączenia do Niemiec, Austrii, Czech, na Węgry i Słowacje.
IAR/PAP, awi