Jakie telewizory kupują Polacy?
Polscy konsumenci coraz częściej decydują się na zakup telewizora o przekątnej 50 cali lub większej.
2017-12-19, 12:30
Równocześnie rośnie sprzedaż soundbarów. Wiodącą pozycję na krajowym rynku RTV utrzymuje Samsung - wynika z danych GfK Polonia i Kantar Millward Brown.
Według danych firmy badawczej GfK Polonia polscy nabywcy coraz częściej decydują się na telewizory z ekranami o większej przekątnej. O ile w 2013 roku telewizory 55-calowe i większe urządzenia stanowiły w Polsce ilościowo 3 proc. rynku, to w 2017 r. już 17 proc.
Lubimy Ultra HD (4K)
W okresie styczeń-październik br. sprzedaż telewizorów o przekątnej ekranu powyżej 60 cali wzrosła ilościowo o 78 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2016 roku. Jednocześnie maleje zainteresowanie telewizorami Full HD. Producenci wiążą to z rosnącą ofertą telewizorów Ultra HD (4K), a także wykorzystujących ten standard filmów i seriali dostępnych na nośnikach Blu-Ray oraz w serwisach VOD.
- Telewizory o rozmiarach 32 cale były jednymi z najpopularniejszych dotąd rozmiarów, ale wyraźnie widzimy zainteresowanie coraz większymi ekranami. Przekątne 40-44 cale stanowią już ilościowo prawie taką samą wartość, a coraz częściej decydujemy się na modele UHD (4K) Smart TV o przekątnej 50 cali i większej, które wykorzystują najbardziej zaawansowane technologie, takie jak Quantum Dot - mówi dyrektor TV/AV w Samsung Electronics Polska Maciej Konieczny.
Samsung w koszulce lidera
W okresie styczeń-październik Samsung Polska kontrolował 50,9 proc. udziałów w rynku telewizorów o przekątnej ekranu 60 cali i większych oraz 38,7 proc. w rynku telewizorów UHD bez względu na przekątną ekranu. W tym samym okresie w przypadku telewizorów w cenie powyżej 5 tys. zł (1,5 tys. dol.) Samsung zdobył wartościowo 42,6 proc. rynku, a dla urządzeń w cenie powyżej 9 tys. zł (2,5 tys. dol.) - 38,1 proc. - ustaliła GfK Polonia.
Globalne i polskie dane rynkowe firmy badawczej wskazują ponadto na wypieranie zestawów kina domowego przez soundbary. W 2017 roku Polacy kupili 100 tys. soundbarów, a wzrost wartościowy sprzedaży tych urządzeń w okresie styczeń-październik w stosunku do 2016 roku wyniósł 30 proc.
abo
REKLAMA