PKP Intercity wyda 7 mld zł na nowe wagony
Ponad 7 mld zł przeznaczy PKP Intercity na modernizację i zakup taboru. Zakłada to strategia taborowa na lata 2016 – 2020 z perspektywą do 2023 roku.
2017-12-19, 16:21
Posłuchaj
Program obejmuje modernizację i zakup wagonów, lokomotyw oraz elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT). Część z nich będzie przystosowana do prędkości 200 km/h lub wyższej - poinformował we wtorek dziennikarzy Marek Chraniuk prezes PKP Intercity.
Spółka zainwestuje też w modernizację stacji postojowych czy myjnie.
- Postanowiliśmy zaktualizować strategię taborową, która została przygotowana w 2016 roku i zakładała inwestycje na poziomie około 2,5 mld zł. Zmiana wynika z rosnącego zapotrzebowania na usługi kolejowe. Przeznaczymy ponad 7 mld zł na inwestycje. To największy plan inwestycyjny w historii spółki PKP Intercity - powiedział Chraniuk.
Dobre wyniki finansowe
- W 2017 roku osiągniemy zysk netto w wysokości około 270 mln zł i przewieziemy ponad 40 mln pasażerów - dodał. W roku 2016 spółka wypracowała około 48 mln zł zysku i przewiozła 38,5 mln pasażerów.
REKLAMA
Prezes poinformował, że środki na realizację będą pochodzić z różnych źródeł, m.in. spółka posłuży się swoimi zasobami finansowymi, pieniędzmi z dokapitalizowania z PKP SA oraz od instytucji zewnętrznych. PKP Intercity zamierza również pozyskać środki z UE - blisko 790 mln zł.
Czego możemy się spodziewać w nowych wagonach?
Jak zapowiada spółka, po zakończeniu programu, pociągi PKP Intercity w blisko 80 proc. będą zestawiane z nowego lub zmodernizowanego taboru.
Ponadto, około 80 proc. taboru pasażerskiego będzie wyposażone w gniazdka elektryczne, w 94 proc. pasażerowie skorzystać mają z klimatyzacji, natomiast w co najmniej 77 proc. taboru podróżni podłączą się do bezprzewodowego internetu.
Dodatkowo w każdym pociągu ma być przestrzeń przystosowana dla osób poruszających się na wózkach oraz miejsca na rowery.
REKLAMA
abo
REKLAMA