„Rz”: logo tego banku warte miliard dolarów

Sławą najcenniejszej polskiej marki cieszy się PKO BP. Prestiżowy magazyn "The Banker" wycenia logo tego banku na ponad miliard dolarów, informuje "Rzeczpospolita".

2010-02-20, 08:07

„Rz”: logo tego banku warte miliard dolarów

Pozwoliło to PKO BP zająć 129. pozycję w przygotowywanym przez brytyjski magazyn rankingu 500 najdroższych bankowych marek. Obok niego w zestawieniu znalazły się jeszcze nazwy dziewięciu polskich instytucji. Wartość ich marek wzrosła w ub.r. aż o 85 proc., podczas gdy wycena instytucji z pozostałych krajów powiększyła się o niespełna 4 proc.

Polskie marki bankowe w górę

Awansowały wszystkie obecne w zestawieniu polskie marki. Najwyżej Getin - o 67 pozycji i Kredyt Bank - o 57 miejsc. W sumie dziesięć najdroższych polskich marek bankowych wyceniono na ponad 4 mld dolarów.

Prowadzi HSBC

Najcenniejsze na świecie bankowe logo należy do brytyjskiego HSBC (28,5 mld dolarów). Wśród polskich marek przewodzi PKO BP. Siedem pozycji za nim plasuje się Pekao SA, z logo wartym 978 mln dolarów.

W rankingu są jeszcze tylko dwa banki z naszego regionu, których marki wyceniono wyżej niż PKO BP. Oba należą do instytucji rosyjskich.

REKLAMA

ag, PAP

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej