Modlin i Radom – lotniska z przyszłością
Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze podpisało list intencyjny z prezydentem Radomia w sprawie ewentualnego przejęcia lotniska w tym mieście. Jaką rolą takie porty lotnicze, jak Radom czy Modlin, mogą odgrywać w przyszłości, kiedy powstanie Centralny Port Komunikacyjny? O tym w Polskim Radiu 24 mówił Marcel Klinowski, prezes Fundacji Projektów Obywatelskich.
2018-01-22, 11:49
Posłuchaj
Jak podkreślał gość Polskiego Radia 24, „Centralny Port Komunikacyjny ma być portem dla linii tradycyjnych, ma być dużym lotniskiem przesiadkowym dla dużych przewodników”. Ekspert zaznaczył przy tym, że nadal w obrębie stolicy potrzebne będą lotniska dla tańszych linii lotniczych. Modlin byłby portem dla mieszkańców północnej części Mazowsza, a także m.in. Podlasia. Radom mógłby – po dokonaniu niezbędnych inwestycji (obecnie znajdujący się tam pas startowy jest zbyt krótki dla najpopularniejszych maszyn używanych przez nisko kosztowych przewoźników) – obsługiwać południe Mazowsza i woj. świętokrzyskie.
Marcel Klinowski wskazywał również na naszej antenie, że w przypadku Modlina – tak jak w kontekście Radomia – konieczne są zmiany własnościowe. – Jeżeli chcemy, by wzrastała rola Modlina na lotniczej mapie Polski, to port musi spełniać funkcje strategiczne z punktu widzenia polskiego rządu. Dopóki nie zakończy się spór między udziałowcami, który przeszkadza w procesie inwestycyjnym w Modlinie, do tego momentu ten port lotniczy nie będzie poważnie brany pod uwagę przy planowaniu inwestycji ze środków publicznych – komentował ekspert.
Dziś port w Modlinie w niemal równej części należy do Agencji Mienia Wojskowego, Województwa Mazowieckiego i PPL. Udziały w spółce ma także miasto, Nowy Dwór Mazowiecki.
Więcej w całej audycji.
REKLAMA
Gospodarzem programu był Krzysztof Grzybowski.
Polskie Radio 24/zz
____________________
Data emisji: 22.01.18
Godzina emisji: 10.35
REKLAMA