Chińczycy chcą budować Zakopiankę. Złożyli najtańszą ofertę
Sześć ofert złożono w przetargu na projekt i budowę dwujezdniowej Zakopianki pomiędzy Rdzawką i Nowym Targiem. Najniższą cenę – ponad 706 mln zł - zaproponowała chińska firma Stecol Corporation.
2018-03-09, 15:17
Druga pod względem ceny jest oferta polskiej firmy Intercor z Zawiercia, która zaproponowała wykonanie kontraktu za ponad 880 mln zł. Kolejne oferty mieszczą się w przedziale od blisko 891 mln zł do ponad 1,486 mld zł. Wszyscy wykonawcy chcą zrealizować inwestycję w ciągu 49 miesięcy od daty podpisania umowy.
Cena to nie wszystko
Jak poinformowała rzeczniczka krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) Iwona Mikrut, teraz złożone oferty zostaną zbadane, by ustalić, czy spełniają kryteria przetargowe. O wyborze najkorzystniejszej z nich zadecyduje suma punktów przyznanych według kryteriów, w których cena stanowi 60 proc.
Planowana inwestycja będzie realizowana w formule "projektuj i buduj". Przewiduje się budowę: 16,1 km dwujezdniowej drogi, czterech węzłów drogowych w Obidowej, Klikuszowej, Nowym Targu Zachód i Nowym Targu Południe oraz 22 obiektów inżynierskich: mostów, wiaduktów i estakad. Ponadto, konieczne będzie wybudowanie infrastruktury dla pieszych i rowerzystów, kanalizacji i odwodnienia, ekranów akustycznych, przejść dla zwierząt.
Wąskie gardło dla jadących na Podhale
W momencie ogłoszenia przetargu GDDKiA szacowała, że inwestycja będzie - ze względu na trudny teren i konieczność wybudowania wielu obiektów inżynieryjnych - kosztować ok. 1 mld zł.
REKLAMA
Obecnie droga krajowa 47 między Rdzawką a Nowym Targiem jest w każdym kierunku jednojezdniowa. To "wąskie gardło" dla kierowców zmierzających na Podhale. Według pomiarów z 2015 r. średni ruch dobowy na tym odcinku Zakopianki sięga 18 tys. pojazdów, a w weekendy, ferie i wakacje znacząco wzrasta.
PAP, ak, NRG
REKLAMA