Jemy coraz zdrowszą żywność
Według najnowszego raportu „Health & Wellness Progress” w ubiegłym roku na świecie zmieniono skład prawie 34 tysięcy produktów, tak aby miały bardziej pozytywny wpływ na zdrowie klientów. W przypadku żywności zmiany składu dotyczyły przede wszystkim zmniejszenia ilości soli i cukru. Podsumowanie sporządziła organizacja The Consumer Goods Forum, promująca działania prozdrowotne i zrzeszająca prawie sto międzynarodowych korporacji produkujących żywność i kosmetyki oraz wielkich sieci handlowych.
2018-03-27, 12:45
Posłuchaj
Globalni producenci żywności i wielkie sieci handlowe zdają sobie sprawę, że coraz większe są wymagania konsumentów i coraz dokładniej sprawdzają oni co wchodzi w skład kupowanych produktów. Zmienia się też klienci. Z jednej strony jest rosnąca grupę starszych osób cierpiących na choroby cywilizacyjne, z drugiej strony dominujący głos zaczyna należeć do pokolenia milenialsów, którzy mocno zwracają uwagę na ekologię i społeczną odpowiedzialność bizne.
Jak mówi Irena Pichola z firmy doradczej Deloitte, która współpracowała przy tworzeniu raportu, prawie 90 proc. firm ma w swojej ofercie produkty, których skład został zmodyfikowany z myślą o zdrowiu konsumentów.
- W przypadku żywności zmiany dotyczyły przede wszystkim redukcji ilości soli i cukru. 75 procent firm zadeklarowało zmniejszenie ilości soli w produktach, a cukru - 68 procent. Z kolei połowa producentów zadeklarowała zmniejszenie ilości tłuszczów, w tym szczególnie tłuszczów nasyconych i trans. W Polsce też widzimy ten trend, i choć na półce nie zawsze to widzimy, to składy produktów przez lata się zmieniają - dodaje.
Fit & profit
Irena Pichola podkreśla, że korporacje spożywcze z jednej strony są pod presją konsumentów, z drugiej w modzie na produkty typu fit, eko czy bio widzą okazje do zarobienia. Łączą przy tym pewien rynkowy trend z biznesową opłacalnością.
Zrzeszone w The Consumer Goods Forum firmy zobowiązały się również, że do nie reklamowania produktów uznawanych za niezdrowe wśród dzieci i młodzieży poniżej 12. roku życia. Na razie ponad połowa z nich ogłosiła, że zaprzestała tego typu praktyk.
Ponad 90 procent korporacji zrzeszonych w Forum zadeklarowała też, że prowadzi wśród klientów edukację na temat diet i zdrowego stylu życia.
Naczelna Redakcja Gospodarcza, Jedynka, Piotr Wardziak, md
REKLAMA
REKLAMA