Polski design mało znany, choć nie gorszy od skandynawskiego. Gust Gust ma pomóc rodzimym projektantom
Prace i produkty wiodących polskich designerów prezentowane są na platformie internetowej, stworzonej dla promocji w kraju i za granicą oryginalnego polskiego designu - od kosmetyków i biżuterii, przez odzież czy artykuły dla dzieci, po meble i przedmioty codziennego użytku.
2018-05-09, 13:12
W środę oficjalnie zaprezentowano platformę pod nazwą Gust Gust, której pomysłodawcami są m.in. projektanci związani ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej i Akademią Sztuk Pięknych w Katowicach. Twórcy przedsięwzięcia zapowiadają, że jeszcze w tym roku portal posłuży do promocji polskich projektantów m.in. na rynku amerykańskim.
Setki pomysłów w jednym miejscu
Platforma w jednym miejscu gromadzi pomysły kilkuset najbardziej obiecujących polskich designerów, a ich lista jest stale otwarta. Za wybór twórców odpowiada zespół ekspertów w tej dziedzinie.
Platforma ma być wizytówką polskiego designu i jednocześnie narzędziem, dzięki któremu można kupić prezentowane produkty. "Podeszliśmy do projektu prorynkowo; na naszej platformie nie tylko pokazujemy twórców i eksponujemy ich najlepsze projekty, ale poszliśmy też krok dalej i umożliwiamy ich zakup – docelowo na całym świecie" - wyjaśnił Korzekwa.
Polski design mało znany
Jego zdaniem, choć poziom prac polskich projektów nie odbiega np. od znanych na świecie projektów twórców skandynawskich, to o rodzimych artystach mówi się na świecie nieporównywalnie mniej. "Doszliśmy do wniosku, że ten ogromny potencjał to szansa na promocję naszych twórców, całej branży i w ten sposób kraju, bo wierzymy, że design to może być kolejna silna strona Polski na świecie" - ocenił pomysłodawca platformy.
Na GustGust.com jest pięć głównych kategorii: ona, on, dziecko, beauty i wnętrza. Można tu znaleźć kilkaset polskich marek.
Platformie patronuje Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej - największa w Polsce organizacja zajmująca się designem.
PAP, ak, NRG
REKLAMA