Nowa agencja ratingowa, czyli więcej zaufania do rynku kapitałowego
Dziś cztery ważne instytucje finansowe: Giełda Papierów Wartościowych, Polski Fundusz Rozwoju, Biuro Informacji Kredytowej i Instytut Analiz i Ratingu podpisały umowę na mocy której powstanie wspólnej agencji ratingowej, której oferta ma być skierowana przede wszystkim do małych i średnich przedsiębiorstwa.
2018-07-19, 17:35
Posłuchaj
W rozmowie z Justyną Golonko na antenie radiowej Jedynki Roman Przasnyski - główny analityk Gerda Broker - mówił m.in. o korzyściach płynących z powstania na polskim rynku nowej agencji ratingowej.
Dodaj do playlisty
Agencja ma ułatwić wycenę ryzyka inwestorów giełdowych - powiedział w rozmowie z Justyną Golonko na antenie radiowej Jedynki Roman Przasnyski główny analityk Gerda Broker.
Dodał, że rynek obligacji kapitałowych bardzo dynamicznie się rozwija i takie nowe narzędzie będzie bardzo przydatne dla inwestorów indywidulanych.
Agencja potrzebna zwłaszcza mniejszym
Szczególnie w segmencie małych spółek potrzebny jest krajowy podmiot, który będzie dokonywał krajowych analiz i ocen mniejszych firm.
W tej chwili ponad 90 proc. światowego rynku usług ratingowych kontrolują trzy agencje: Standard & Poor's, Fitch i Moody's.
REKLAMA
Justyna Golonko, ak, NRG
REKLAMA