Nowa agencja ratingowa, czyli więcej zaufania do rynku kapitałowego

Dziś cztery ważne instytucje finansowe: Giełda Papierów Wartościowych, Polski Fundusz Rozwoju, Biuro Informacji Kredytowej i Instytut Analiz i Ratingu podpisały umowę na mocy której powstanie wspólnej agencji ratingowej, której oferta ma być skierowana przede wszystkim do małych i średnich przedsiębiorstwa.

2018-07-19, 17:35

Nowa agencja ratingowa, czyli więcej zaufania do rynku kapitałowego
Małe i średnie firmy miałyby skorzystać w pierwszej kolejności na powstaniu krajowej agencji ratingowej.Foto: Pixabay

Posłuchaj

W rozmowie z Justyną Golonko na antenie radiowej Jedynki Roman Przasnyski - główny analityk Gerda Broker - mówił m.in. o korzyściach płynących z powstania na polskim rynku nowej agencji ratingowej.
+
Dodaj do playlisty

Agencja ma ułatwić wycenę ryzyka inwestorów giełdowych - powiedział w rozmowie z Justyną Golonko na antenie radiowej Jedynki Roman Przasnyski główny analityk Gerda Broker.

Dodał, że rynek obligacji kapitałowych bardzo dynamicznie się rozwija i takie nowe narzędzie będzie bardzo przydatne dla inwestorów indywidulanych.

Agencja potrzebna zwłaszcza mniejszym

Szczególnie w segmencie małych spółek potrzebny jest krajowy podmiot, który będzie dokonywał krajowych analiz i ocen mniejszych firm.

W tej chwili ponad 90 proc. światowego rynku usług ratingowych kontrolują trzy agencje: Standard & Poor's, Fitch i Moody's.

REKLAMA

Justyna Golonko, ak, NRG

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej