Marketplace: mniej formalności między klientem a sprzedawcą

Tzw. Marketplace istnieje w rodzimym e-handlu od samego początku zakupów internetowych w Polsce. To rozwiązanie jest skierowane do platform handlowych oferujących produkty od wielu sprzedawców działających w sieci.

2018-08-01, 18:12

Marketplace: mniej formalności między klientem a sprzedawcą
Polski e-handel stosuje nowoczesne rozwiązania powszechne w tej dziedzinie w świecie.Foto: Pixabay

Posłuchaj

O nowym rozwiązaniu firmy PayU adresowanym do platform handlowych oferujących produkty od wielu sprzedawców w internecie - rozmawiał z ekspertami na antenie radiowej Jedynki Tomasz Matusiak.
+
Dodaj do playlisty

Dzięki temu rozwiązaniu kupujący mogą dodawać produkty od kilku sprzedawców do jednego koszyka i opłacić wszystkie zakupy jednocześnie - jedną transakcją.

Mniej formalności

Firma  PayU - jeden z pośredników płatności na polskim rynku - opracowała nowe rozwiązanie dla platform handlowych. 

Jak powiedziała na antenie radiowej Jedynki w rozmowie z Tomaszem Matusiakiem -Joanna Pieńkowska Olczak, country manager PayU - to rozwiązanie zmniejsza liczbę formalności pomiędzy klientem, a sprzedawcą.

Bezpieczeństwo klientów

Jak dodał Jakub Sejfert z PayU - bardzo ważne jest bezpieczeństwo klientów płacących za zakupy w sieci. "W przypadku reklamacji ustawa chroni klienta i jego prawa" - dodał 

REKLAMA

W modelu Marketplace działają najwięksi giganci w branży e-commerce. "W Polsce sytuacja jest o tyle specyficzna, że brakuje jednego dużego operatora" - zauważył Szymon Wierciński z Akademii Leona Koźmińskiego.

Popularny model biznesowy

Platformy, w których dostępne są produkty pochodzące od wielu niezależnych sprzedawców, to jeden z najpopularniejszych modeli biznesowych w handlu online na świecie.

Szacuje się, że do 2020 roku globalne serwisy typu Marketpleace będą miały aż 39 proc. udział w sprzedaży online.

Tomasz Matusiak, ak, NRG

REKLAMA

 

 

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej