Nasze sieci handlowe skutecznie konkurują na rodzimym rynku z zagranicznymi

Polskie sieci handlowe są jednymi z kluczowych najemców galerii - poinformowała Polska Rada Centrów Handlowycha. Rodzimi najemcy z powodzeniem konkurują z zagranicznymi markami.

2019-01-17, 13:40

Nasze sieci handlowe skutecznie konkurują na rodzimym rynku z zagranicznymi
Polskie sieci handlowe skutecznie konkurują na naszym rynku z zagranicznymi.Foto: Pixabay

Jak poinformowała Rada, "od momentu wejścia Polski do Unii Europejskiej polski przemysł odzieżowo-obuwniczy, znajdujący się wcześniej w głębokim kryzysie, przeszedł szereg pozytywnych zmian i jest obecnie jednym z najprężniejszych sektorów gospodarki".

Polskie marki kontra zagraniczne

"Dynamicznie rozwijające się polskie sieci handlowe stanowią bardzo ważne ogniwo funkcjonowania centrów handlowych i z powodzeniem konkurują o klientów z markami międzynarodowymi" - poinformował dyrektor generalny Polskiej Rady Centrów Handlowych Radosław Knap.

Przypomniał, że "szereg z nich odnosi sukcesy na rynkach zagranicznych"..

Pod względem liczby i wielkości sklepów w Polsce, najwięksi gracze, tacy jak LPP czy CCC, nie ustępują zagranicznym sieciom, takim jak H&M czy marki Grupy Inditex (np. Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti). Oprócz tego są uważane za równie ważne 'kotwice', co inne znane marki zagraniczne" - podano w informacji Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Moda

"Moda męska jest silnie reprezentowana przez Bytom, Wólczankę, Próchnik, Lancerto, Recman oraz Lavard, a sektor mody kobiecej to marki takie jak: Simple, Pretty One, Monnari, Solar, Green Point oraz Taranko. Big Star, Diverse, Tatuum czy Medicine to obecnie silne polskie marki mody młodzieżowej" - czytamy.

Biżuteria

"Wśród najemców sektora biżuterii, akcesoriów oraz wyrobów skórzanych wymienić można: W.Kruk, Apart, Ochnik, Wittchen" - podała Polska Rada Centrów Handlowych. "Oprócz marki CCC, która jest niezaprzeczalnym liderem w sektorze obuwniczym, na rynku funkcjonuje wiele podmiotów polskich, których obecność w centrach handlowych pozwala na zapewnienie klientom zróżnicowanej oferty. Wśród nich wiodącymi najemcami są: Ryłko, Gino Rossi, Wojas, Prima Moda, Venezia, Badura czy Kazar" - poinformowano.

Meble

"Segment mebli i wyposażenia wnętrz ma również swoją polską reprezentację, do której należą sieci tj. Agata Meble, Black Red White, Abra Meble, Meble VOX, Home & You.

AGD i elektronika

Również w branży elektronicznej i AGD wcale nietrudno znaleźć polskiego sprzedawcę. Większość sieci handlowych należy do polskich właścicieli i inwestorów – m.in. RTV Euro AGD, Media Expert, Neonet czy wywodzący się z handlu sprzętem komputerowym Komputronik, dziś oferujący również sprzęt AGD" - poinformowała Polska Rada Centrów Handlowych.

REKLAMA

PAP, ak, NRG

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej