Czyste Powietrze: uproszczenie procedury przy wymianie starych pieców na nowe
W poniedziałek 29 lipca wchodzą w życie rozwiązania, dzięki którym łatwiej będzie złożyć wniosek o wymianę pieca kopciucha w ramach programu Czyste Powietrze.
2019-07-27, 13:05
Posłuchaj
Jednak już od ponad miesiąca Wojewódzkie Fundusze Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej podpisują umowy z gminami, dotyczące umożliwienia składania wniosków w urzędach gminnych. Dotychczas można to było zrobić tylko w biurach wojewódzkich funduszy.
- Nowe uregulowanie jest dużym ułatwieniem dla mieszkańców, zainteresowanych wymianą pieców, istotne znaczenie ma też przeszkolenie przez wojewódzki fundusz gminnych urzędników, zajmujących się tymi sprawami - wyjaśnia w radiowej Jedynce Marcin Tylczyński - kierownik referatu pozyskiwania środków zewnętrznych w urzędzie gminy Żabia Wola w województwie mazowieckim.
- Zaproszenie do współpracy samorządów miało przede wszystkim na celu poprawę dostępności do programu Czyste Powietrze i zwiększenie liczby beneficjentów, podkreśla Anna Król - prezes Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej z siedzibą w Warszawie.
Dzięki współpracy samorządy uzyskują duże możliwości udzielenia wsparcia mieszkańcom zainteresowanych wymianą pieców.
REKLAMA
Zdaniem Marcina Tylczyńskiego, w efekcie podpisywanych umów, gminy przejmą kompleksową opiekę nad procedurą związaną ze złożeniem wniosku.
Dotychczas współpracę z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej z siedzibą w Warszawie, przy realizacji programu Czyste Powietrze, zadeklarowało ponad 100 gmin.
REKLAMA
Około setki mazowieckich gmin podpisało już porozumienia lub potwierdziło, że tego dokonają.
Dariusz Kwiatkowski, akg
REKLAMA