UOKiK ukarał firmę z Opalenicy. Chodzi o "pokazy" produktów
Urząd Ochrony Konkurenci i Konsumentów nałożył ponad 85 tysięcy złotych kary na firmę Kangen z Opalenicy. Kontrolerzy stwierdzili, że w czasie pokazów, skierowanych głównie do seniorów, była prowadzona sprzedaż urządzeń do filtrowania wody, a sama firma wprowadzała klientów w błąd.
2019-10-21, 11:33
- Firma zapraszała konsumentów na prezentacje, w trakcie których oferowała urządzenie do filtrowania wody (rewitalizator wody). Przy zakupie, nabywcy otrzymywali do podpisu umowę o świadczenie usług rozbudowy (modernizacji) instalacji wodnej o system filtracji wody. W umowie znajdowały się postanowienia wyłączające prawo do odstąpienia od niej po wykonaniu usługi - czytamy w komunikacie UOKiK.
Jednak, jak ustalił urząd, w czasie pokazów prowadzona była sprzedaż urządzeń i klient powinien mieć prawo do odstąpienia od umowy - a więc spółka Kangen wprowadzała swoich klientów w błąd.
Kara trochę złagodzona
Jak informuje UOKiK, spółka zakończyła działalność w marcu. Firma utrzymuje, że wszystkie spory z klientami zostały rozwiązanie polubownie. Z tego powodu Urząd złagodził nieco karę, która wyniesie 85 577 złotych. Kangen musi też poinformować część klientów o decyzji UOKiK-u.
REKLAMA
Decyzja jest nieprawomocna, spółka odwołała się już w tej sprawie do sądu.
PolskieRadio24.pl, UOKiK, md
REKLAMA