PZU podało dane o zysku. Ponad dwa miliardy na plusie
PZU poinformowało, że w ciągu trzech kwartałów tego roku jego zysk netto wyniósł 2,3 miliarda złotych. W analogicznym okresie zeszłego roku było to 2,4 miliarda złotych. W tym roku spółka sprzedała polisy ubezpieczeniowe za 17,5 miliarda złotych.
2019-11-14, 13:31
- PZU utrzymuje wysoki zysk, choć jest on nieco niższy niż w zeszłym roku
- Wartość ubezpieczeń sprzedanych przez spółkę rdr. wzrosła
- Zysk netto spadł w stosunku do III kwartałów 2018 roku o 193 mln zł (-5,0 proc.) do poziomu 3 684 mln zł. Zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej wyniósł 2 360 mln zł wobec 2 427 mln zł w analogicznym okresie 2018 roku (spadek o 2,8 proc.) - czytamy w czwartkowym sprawozdaniu finansowym grupy PZU.
Gdzie wzrasta, gdzie spada?
W sprawozdaniu finansowym napisano, że wzrost sprzedaży dotyczył przede wszystkim: rozwoju sprzedaży w spółkach zagranicznych (+170 mln zł), w tym głównie ubezpieczeń komunikacyjnych i zdrowotnych w segmencie krajów bałtyckich; produktów ochronnych zarówno o charakterze kapitałowym, jak i terminowym oferowanych w kanałach własnych oraz portfela ubezpieczeń produktów ochronnych w kanale bancassurance; rozwoju portfela grupowych produktów zdrowotnych; aktywnej dosprzedaży ubezpieczeń dodatkowych w produktach indywidualnie kontynuowanych.
- Wzrosty zostały częściowo skompensowane niższą składką w segmencie ubezpieczeń masowych w związku ze spadkiem przypisu składki w ubezpieczeniach OC komunikacyjnych (niższa liczba ubezpieczeń przy nieznacznym spadku średniej składki). Dodatkowo odnotowano niższą składkę w ubezpieczeniach od ognia i innych szkód rzeczowych w segmencie klienta korporacyjnego – w analogicznym okresie 2018 roku zawarcie długoterminowej umowy o wysokiej wartości jednostkowej - czytamy.
Powiązany Artykuł
PZU podało wyniki za pierwsze półrocze. Blisko 1,5 mld zł zysku
Grupa PZU to największa instytucja finansowa w Europie Środkowo-Wschodniej. Wartość jej skonsolidowanych aktywów wynosi prawie 340 mld zł; ma 22 mln klientów w pięciu krajach.
REKLAMA
PolskieRadio24, PAP, PZU, md
REKLAMA