Poczta Polska wprowadza nowe procedury doręczania przesyłek. Sprawdź wytyczne
Przesyłki listowe rejestrowane, paczkowe i kurierskie można odebrać bez pokwitowania, wystarczy z bezpiecznej odległości okazać dokument tożsamości, a pracownik spisze cztery ostatnie cyfry numeru z dokumentu i wyda przesyłkę - informuje Poczta Polska.
2020-03-19, 14:00
Oprócz tradycyjnej formy doręczenia, wszystkie przesyłki listowe rejestrowane, paczkowe i kurierskie – z zastrzeżeniem przesyłek z dokumentami zwrotnymi – można odebrać bez pokwitowania.
Powiązany Artykuł

Strefy ochronne i praca rotacyjna. Zmiany w sposobie funkcjonowania poczty
W tym przypadku wystarczy okazanie, z bezpiecznej odległości, pracownikowi Poczty Polskiej dokumentu tożsamości – dowodu osobistego, paszportu lub prawa jazdy. W takiej sytuacji pracownik Poczty Polskiej sam spisze cztery ostatnie cyfry numeru z dokumentu i na tej podstawie wyda przesyłkę.
Za pobranie można płacić kartą
W przypadku przesyłek paczkowych i kurierskich – o ile nadawca podał numer telefonu odbiorcy – przed doręczeniem przesyłki klient otrzyma numer kontaktowy do kuriera. Dzięki temu będzie mógł do niego zadzwonić i dowiedzieć się, kiedy ma się spodziewać doręczenia. Za przesyłki pobraniowe nie trzeba płacić gotówką, należność można uregulować kartą płatniczą. Kurierzy są wyposażeni w terminale płatnicze, które umożliwiają płatności kartą czy BLIKiem.
Poczta Polska przypomina, że od kilku dni w placówkach pocztowych obowiązują strefy bezpieczeństwa – należy stanąć za znajdującą się na podłodze taśmą, 1,5 metra od pracownika. Poczta tłumaczy, że ma to zminimalizować sytuacje, w których klienci i pracownicy znajdą się w odległości mniejszej niż metr. Pracownicy Poczty kolejno proszą klientów o podchodzenie do stanowiska obsługi. Bliższy kontakt jest możliwy jedynie na wyraźną prośbę pracownika, w celu okazania dokumentów lub wykonania niezbędnych czynności.
REKLAMA
Warto pamiętać, że od poniedziałku obowiązują nowe godziny pracy placówek. Aktualne informacje dostępne są na stronie: http://placowki.poczta-polska.pl/
Powiązany Artykuł

Płyny dezynfekujące i strefy bezpieczeństwa. Reakcja Poczty Polskiej na koronawirusa
Infolinia odpowie na wszystkie pytania
W przypadku dodatkowych pytań spółka zaprasza do kontaktu telefonicznego lub e-mailowego. Infolinia: 801 333 444 z telefonów stacjonarnych, (+48) 438 420 600 z telefonów komórkowych oraz z telefonów stacjonarnych krajowych i zagranicznych. Infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8.00–20.00.
Poczta Polska zapewnia, że wypełnia wszelkie zalecenia i dyspozycje Ministerstwa Zdrowia oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego dotyczące profilaktyki minimalizującej ryzyko zakażenia się koronawirusem SARS-CoV-2, a w przypadku pojawienia się nowych zaleceń i wytycznych rekomendowanych przez GIS czy poszczególne Inspekcje Sanitarne, są one wdrażane.
REKLAMA
PolskieRadio.pl/IAR/PAP/DoS
REKLAMA