Zgłoś zastrzeżenia wobec pracy instytucji finansowych. Rzecznik Finansowy uruchamia infolinię
Rzecznik Finansowy uruchomił infolinię i adres e-mail do przyjmowania i analizowania zastrzeżeń klientów do działalności instytucji finansowych w związku z epidemią. Rzecznik chce zbierać informacje o pojawiających się nieprawidłowościach i systemowo zapobiegać rozprzestrzenianiu się nieuczciwych praktyk instytucji finansowych.
2020-04-09, 08:01
– W ostatnim czasie dostajemy coraz więcej zapytań telefonicznych i e-mailowych od zdezorientowanych klientów instytucji finansowych. Sygnalizują oni różne obawy i potrzeby wynikające z obecnej sytuacji. Stąd decyzja o utworzeniu dedykowanej infolinii telefonicznej i adresu e-mail. Chcemy tą drogą zbierać informacje o pojawiających się nieprawidłowościach i szybko reagować – mówi Rzecznik Finansowy Mariusz Golecki.
Informacje będą podstawą do działań systemowych
Eksperci Biura Rzecznika Finansowego nie będą doradzali w indywidualnych sprawach w kwestii zawarcia umowy czy też aneksu. Istotą akcji jest bowiem, żeby na podstawie indywidualnych sygnałów zidentyfikować szkodliwe praktyki w obszarze finansów, które potencjalnie mogą dotyczyć wielu osób. Informacje trafiające tą drogą będą podstawą do tzw. działań systemowych, czyli wystąpień do instytucji finansowych z żądaniem wyjaśnień i zmiany praktyki dolegliwej dla ogółu klientów.
Najczęściej pojawiające się pytania i problemy czy zastrzeżenia do konkretnych warunków umów będą publikowane na stronie Rzecznika Finansowego oraz jego profilu na Facebooku. Ma to ułatwić klientom podejmowanie indywidualnych decyzji.
REKLAMA
Wątpliwe oferty traktowane priorytetowo
Rzecznik Finansowy spodziewa się też sygnałów o pojawieniu się ofert budzących wątpliwości co do bezpieczeństwa finansowego obywateli czy nawet wręcz prób oszustw. – Będziemy je traktować priorytetowo i niezwłocznie informować właściwe organy oraz nagłaśniać takie praktyki w mediach – zapewnił Mariusz Golecki.
Akcja prowadzona jest pod hasłem "Finanse w czasie koronawirusa – zgłoś problem Rzecznikowi Finansowemu". Infolinia jest czynna w godzinach 9-16. Dla spraw ubezpieczeniowo-emerytalnych tel: 22 333 73 37; dla bankowo-kapitałowych: 22 333 73 38. E-mail: poradyCOVID@rf.gov.pl.
PolskieRadio24/IAR/PAP/DoS, md
REKLAMA
REKLAMA