"Spółka GetBack wprowadzała w błąd swoich klientów". Jest decyzja UOKiK

Spółka GetBack stosowała nieuczciwe praktyki przy oferowaniu i sprzedaży obligacji korporacyjnych, jej przedstawiciele wprowadzali konsumentów w błąd - uznał prezes UOKiK Tomasz Chróstny. Według UOKiK decyzja ta będzie pomocna przy dochodzeniu przez konsumentów roszczeń w sądach.

2020-04-27, 13:10

"Spółka GetBack wprowadzała w błąd swoich klientów". Jest decyzja UOKiK
Prokuratura Regionalna w Warszawie w śledztwie dotyczącym afery GetBack skierowała już do sądów pięć aktów oskarżenia.Foto: MOZCO Mateusz Szymanski/ Shutterstock

- "Bezpieczna inwestycja", "stabilna sytuacja finansowa firmy", "ekskluzywna oferta" – przedstawiciele spółki GetBack wprowadzali konsumentów w błąd. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny uznał, że spółka dopuszczała się nieuczciwych praktyk rynkowych przy oferowaniu i sprzedaży obligacji korporacyjnych - napisano w komunikacie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Powiązany Artykuł

shutterstock_pieniądze 1200.jpg
UOKiK sprawdza, czy banki uczciwie udzielają "wakacji kredytowych"



Według UOKiK decyzja ta będzie pomocna przy dochodzeniu przez konsumentów roszczeń w sądach.

Zdaniem urzędu GetBack stosował zakwestionowane praktyki do 31 marca 2018 r. Prezes UOKiK nakazał spółce publikację na stronie internetowej oświadczenia z informacją o nieprawidłowościach i linkiem do decyzji.

Błędne informacje, złe decyzje

Jak powiedział cytowany w komunikacie szef UOKiK, klienci Getback podejmowali decyzje dotyczące dużych sum pieniędzy, których w przypadku uzyskania rzetelnej informacji najprawdopodobniej by nie podjęli.

- Teraz muszą walczyć o odzyskanie zainwestowanych środków, w wielu przypadkach są to oszczędności ich całego życia – zaznaczył Tomasz Chróstny.

Decyzja jest nieprawomocna, spółka może się odwołać do sądu w ciągu miesiąca od jej doręczenia.

PolskieRadio24.pl, PAP, UOKiK, md

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej