Działalność szkół we wrześniu. MEN podało najnowsze dane dot. systemu nauki
- W trybie mieszanym pracują 134 placówki oświatowe, a 43 w trybie zdalnym – poinformowało w poniedziałek po południu Ministerstwo Edukacji Narodowej. Reszta, czyli 48,3 tys. placówek, działa normalnie.
2020-09-14, 16:01
MEN podało na Twitterze dane zebrane od kuratorów oświaty na podstawie informacji od dyrektorów z poniedziałku z godziny 11.00.
Zgodnie z nimi w poniedziałek w trybie stacjonarnym pracowało 48 308 przedszkoli, szkół i innych placówek oświatowych, czyli 99,64 proc. wszystkich placówek oświatowych.
Powiązany Artykuł
"Szkoły nie powinny stać się większym źródłem zakażenia". GIS uspokaja, ale i przypomina o ostrożności
W trybie mieszanym, czyli z nauką prowadzoną częściowo w szkole i częściowo w domu, pracowały 134 placówki, czyli 0,28 proc. wszystkich.
W trybie wyłącznie zdalnym pracowały 43 placówki - 0,09 proc. wszystkich.
REKLAMA
MEN podaje, że dane dotyczą szkół i placówek, w których powiatowa inspekcja sanitarna - po szczegółowym przeanalizowaniu sytuacji - wydała zgodę na pracę szkoły w innym trybie nauki niż stacjonarny.
W piątek po południu MEN podało, że w trybie mieszanym pracowały 124 placówki oświatowe, a 50 w trybie zdalnym.
- Ponad 27,8 mln zakażeń, zmarło 903 tys. osób. Mija pół roku od ogłoszenia przez WHO pandemii koronawirusa
- Ponad 20 tys. osób więcej zachorowało na grypę niż COVID-19. MZ podało statystyki
W czwartek 51 placówek oświatowych pracowało w trybie zdalnym, 100 - w trybie mieszanym. W środę w trybie mieszanym pracowało 87 placówek, a 45 w trybie zdalnym. We wtorek w trybie mieszanym pracowało 58 placówek, a 37 w trybie mieszanym. W miniony poniedziałek w trybie zdalnym pracowało 45 placówek, a 35 w trybie mieszanym.
2 września, w pierwszym dniu nauki w szkołach w nowym roku szkolnym w trybie zdalnym pracowało 47 placówek, a w trybie mieszanym - 12.
W kierunku systemu mieszanego
W czwartek na konferencji prasowej minister edukacji narodowej Dariusz Piontkowski zauważył, że o ile w pierwszych dniach nowego roku szkolnego spośród szkół, które przechodziły na inną formę pracy, większość przechodziła na całkowitą naukę na odległość, o tyle teraz więcej jest szkół, które stosują system mieszany.
- Wydaje się, że jest to dobre rozwiązanie, ponieważ pozostali uczniowie mogą korzystać z bezpośredniego kontaktu z nauczycielami. Z tego, co widzimy, jest to wynik działania inspekcji sanitarnej, która nie poddaje się emocjom, prowadzi dochodzenie epidemiologiczne i na podstawie obiektywnych danych decyduje, czy cała placówka, czy tylko jej fragment powinien przejść na nauczanie zdalne - wskazał Piontkowski.
REKLAMA
kb
REKLAMA