"Spółki państwowe powinny kupować media". Wicepremier o rozmowach PKN Orlen ws. przejęcia Polska Press

- Tam, gdzie będzie to możliwe najprawdopodobniej spółki państwowe powinny kupować media - powiedział wicepremier Piotr Gliński, odnosząc się do informacji na temat rozmów PKN Orlen z wydawnictwem Verlagsgruppe Passau (VGP) na temat zakupu jego polskiego oddziału, Polska Press.

2020-10-13, 10:08

"Spółki państwowe powinny kupować media". Wicepremier o rozmowach PKN Orlen ws. przejęcia Polska Press

W czwartek brytyjski tygodnik "The Economist" podał, że PKN Orlen prowadzi rozmowy z niemieckim wydawnictwem Verlagsgruppe Passau (VGP) na temat zakupu jego polskiego oddziału, Polska Press. Do Polska Press należy 20 spośród 24 wydawanych w Polsce dzienników regionalnych. "The Economist" wyjaśnia, że ewentualny zakup tytułów VGP przez PKN Orlen miałby być częścią działań rządu na rzecz dekoncentracji mediów w Polsce.

Powiązany Artykuł

1200_Obajtek_PAP.jpg
PKN Orlen prowadzi rozmowy o zakupie Polska Press. Nowe informacje "The Economist"

"Musimy tę sytuację zmienić"

Wicepremier, minister kultury, dziedzictwa narodowego i sportu Piotr Gliński stwierdził we wtorek na antenie RMF FM, że "nie jest to sytuacja normalna, że całość praktycznie prasy lokalnej w Polsce było w ręku, po pierwsze jednej korporacji, po drugie korporacji niemieckiej."

- Nie jest to sytuacja zgodna ze standardami europejskimi, bo rynek medialny jest szczególnie wrażliwy z uwagi na jego wpływ na funkcjonowanie demokracji, dlatego w Polsce musimy tę sytuację zmienić - podkreślił.

Czytaj także:

Gliński dopytywany, w jaki sposób ma się zmienić rynek medialny w Polsce i czy PKN Orlen będzie kupował media, stwierdził, że "tam, gdzie będzie to możliwe, najprawdopodobniej spółki państwowe powinny kupować media". - Ale nie sądzę, żeby to było z kolei destrukcyjne dla rynku medialnego, że to będzie jakiś monopol drugiej strony. W tej chwili jest olbrzymia przewaga mediów, które nie są w rękach kapitału związanego z polskim rządem - ocenił.

Powiązany Artykuł

konferencja prasowa media free shutter 1200.jpg
"Ta sprawa jest w ustaleniach Zjednoczonej Prawicy". Joanna Lichocka o dekoncentracji mediów

Przekształcenie rynku medialnego

Z kolei w internetowej części rozmowy w RMF FM sprecyzował, że zmiany rynku medialnego polegać by miały na wprowadzeniu różnych rozwiązań: "być może przez ustawę, być może przez różnego typu zmiany właścicielskie, ale zgodnie z prawem i w sposób cywilizowany" - wskazał.

- Polski rynek medialny powinien zostać przekształcony zgodnie z wartościami europejskimi. W dokumentach europejskich jest zapisane, że rynek medialny musi być spluralizowany, nie powinno być tam koncentracji, a w Polsce jest - powiedział Gliński.

paw/

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej