Dziewięć rund DTM w sezonie 2021. Berger: to jest rdzeń tej marki
Na 2021 rok planowanych jest dziewięć rund DTM (Deutsche Tourenwagen Masters) po dwa wyścigi - poinformował szef serii Gerhard Berger. Sezon ma się rozpocząć w maju w Sankt Petersburgu. W tym roku jednym z kierowców w cyklu jest Robert Kubica.
2020-11-06, 17:00
- Ostatnie dwie rundy sezonu 2020 zaplanowane są na 7-8 listopada w Hockenheim
- W 2020 roku w serii DTM zadebiutował Robert Kubica w barwach Orlen Team ART za kierownicą BMW M4 DTM
- Niemiecka seria organizuje również DTM Trophy dla młodych kierowców oraz DTM Classic z historycznymi autami
W roboczym kalendarzu na 2021 rok znalazły się także: Monza, Norisring (Norymberga), Lausitzring (niedaleko Chociebuża), Zolder (Belgia), Nuerburgring, Red Bull Ring (Spielberg, Austria) i Assen (Holandia). Finałowe wyścigi mają się odbyć tradycyjnie na Hockenheimring.
Powiązany Artykuł
Formuła 1 bez Kubicy. Jaka przyszłość Polaka? "Nie wiem, czy będę w DTM, nie wykluczam Le Mans"
- Czeka nas późny start pod koniec maja. Życzylibyśmy sobie, żeby wtedy już na wyścigi mogli przychodzić kibice - powiedział Berger, odnosząc się do ograniczeń wynikających z pandemii COVID-19.
Przyszłość serii DTM stanęła w tym roku pod dużym znakiem zapytania po tym, gdy pod koniec kwietnia koncern Audi ogłosił, że po sezonie 2020 zakończy starty. Berger zapewnił jednak, że zmiana regulaminu oraz rozszerzenie działalności - m.in. stworzenie sekcji e-sportowej i serii wyścigów samochodów elektrycznych - wzmocnią markę.
Oprócz tego najpopularniejszego cyklu, w którym startuje m.in. Kubica, DTM już teraz organizuje także DTM Trophy dla młodych kierowców oraz DTM Classic z historycznymi autami.
REKLAMA
- Najważniejszą serią nadal będzie DTM. To jest rdzeń tej marki - podkreślił Austriak kierujący przedsięwzięciem.
Już wcześniej poinformowano, że od sezonu 2021 w wyścigach będą startowały samochody serii GT3. Zastąpią dotychczas używane auta w specyfikacji Class One. W tym roku rywalizowały już tylko Audi i BMW.
Limity mocy, masy, dopuszczalnych modyfikacji mają za zadanie uniknąć dominacji jednego producenta. Te rozwiązania mają przyciągnąć inne zespoły do DTM. Do serii ma powrócić m.in. Mercedes-AMG.
Powiązany Artykuł
DTM: podium w Zolder nadzieją Kubicy na przyszłość? Rewolucja serii może pomóc Polakowi
- Kibice ucieszą się na widok Lamborghini, Ferrari czy Astona Martina. Producenci mają jeszcze kilka miesięcy, żeby się zarejestrować - powiedział Berger.
REKLAMA
Były kierowca Formuły 1 zapewnił również, że kryzys wywołany przez pandemię nie postawił na razie DTM w sytuacji krytycznej.
- Wiadomo, że jeśli potrwa to jeszcze długo, ryzyko będzie ogromne, ale nie tylko dla DTM. Na razie jest ono do opanowania - zaznaczył.
W sezonie 2020 odbyło się dotychczas 16 wyścigów serii DTM. Do rozegrania zostały jeszcze dwa.
- Robert Kubica w DTM. Czym charakteryzuje się nowa seria Polaka?
- DTM: nieustępliwy Kubica na podium. "Daje radę, po tylu latach cierpienia zaświeci jeszcze nad nim słońce"
- Formuła 1. Kubica: nie chcę wracać po to, żeby ciągle być ostatni
- WRC: plotki o starcie Roberta Kubicy na Monzy
W klasyfikacji generalnej prowadzi Niemiec Rene Rast - 304 punkty, a drugi jest Szwajcar Nico Mueller (obaj Audi RS 5 DTM) - 285. Kubica ma 16 pkt i jest sklasyfikowany na ostatniej, 16. pozycji.
Ostatnie dwie rundy cyklu zaplanowane są 7-8 listopada w niemieckim Hockenheim.
K A L E N D A R Z D T M 2 0 2 1:
28-30 maja: Igora Drive (St. Petersburg)
11-13 lub 18-20 czerwca: Monza
2-4 lipca: Norisring
23-25 lipca: Lausitzring
6-8 sierpnia: Zolder
20-22 sierpnia: Nuerburgring
3-5 września: Red Bull Ring
17-19 września: Assen
1-3 października: Hockenheimring
REKLAMA