Zdecydowane poparcie dla polskiej własności w mediach. Zobacz wynik sondażu
Polacy deklarują duże poparcie dla postulatu polskiej własności mediów - wynika z sondażu pracowni Social Changes na zlecenie portalu wPolityce.pl.
2021-01-10, 12:00
35 proc. badanych - uznała, że "wszystkie media w Polsce powinny należeć do polskich właścicieli".
Powiązany Artykuł
"Gdzie tu jest łamanie demokracji?" Prezes PKN Orlen odpowiada opozycji ws. zakupu Polski Press
Według kolejnych 17 proc. badanych "więcej niż połowa mediów w Polsce powinna należeć do polskich właścicieli".
29 proc. ocenia, że "co najmniej połowa mediów w Polsce powinna należeć do polskich właścicieli".
9 proc. badanych uznało, że "mniej niż połowa mediów w Polsce powinna należeć do polskich właścicieli".
W opinii 10 proc. "żadne media w Polsce nie powinny należeć do polskich właścicieli".
Z kolei z sobotniego badania pracowni Social Changes na zlecenie portalu wPolityce.pl wynika, że trzy czwarte Polaków sądzi, że kapitał w mediach ma bardzo duże znaczenie. Co ciekawe, szczególnie mocno są o tym przekonani wyborcy Koalicji Obywatelskiej.
Powiązany Artykuł
Sellin: zakup przez Orlen Polski Press umniejszy dominację obcego kapitału w mediach
W piątek na połączonym posiedzeniu sejmowych Komisji do Spraw Energii, Klimatu i Aktywów Państwowych (ESK) oraz Komisji Kultury i Środków Przekazu (KSP) zaprezentowana została informacja "w sprawie okoliczności i faktycznych powodów zakupu przez Polski Koncern Naftowy Orlen S.A. spółki Polska Press i wydawanych przez ten podmiot lub podmioty zależne i nadzorowane kilkudziesięciu tytułów prasowych oraz portali internetowych".
REKLAMA
Jak mówił podczas posiedzenia połączonych komisji Jarosław Sellin, żaden duży poważny kraj UE nie pozwolił na to, aby w jakimś segmencie medialnym nastąpiła sytuacja dominacji kapitału zagranicznego.
Podkreślił, że jeżeli dopełni się proces rozpoczęty przez Orlen zakupem potencjału prasowego Polska Press, być może problem dominacji kapitału zagranicznego w polskiej przestrzeni medialnej będzie rozwiązany.
***
Badanie pracowni Social Changes na zlecenie portalu wPolityce.pl zostało zrealizowane metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) na panelu internetowym. Badanie zostało przeprowadzone na ogólnopolskiej, reprezentatywnej (pod względem: płci, wieku, wielkości miejsca zamieszkania) próbie Polaków N=1090 osób w dniach od 1 do 5 stycznia 2021 roku.
REKLAMA
wpolityce.pl, IAR, paw/
REKLAMA