"Mam wizję rozwoju tej spółki". Szef PKN Orlen o Polska Press
- Musimy mieć spółki, które będą obsługiwały nasz biznes nie tylko pod względem technicznym, lecz także informacyjnym - mówi "Super Expressowi" prezes PKN Orlen Daniel Obajtek. Polska Press stanowi logiczne uzupełnienie posiadanego przez Orlen domu mediowego, spółki Ruch i inwestycji e-commerce - dodał.
2021-02-01, 08:12
W poniedziałkowym "Super Expressie" Daniel Obajtek mówił m.in. o kupnie Polska Press. Pytany, czy ten zakup to biznesowa transakcja czy też wprowadzana tylnymi drzwiami "repolonizacja mediów czy wręcz upartyjnienie" stwierdził, że nie mógłby przeprowadzić żadnej transakcji, która nie broni się biznesowo.
Powiązany Artykuł
"Nie żałuję decyzji". Prezes PKN Orlen o zakupie grupy Polska Press
"Zostały przeprowadzone wycena, analiza i badanie synergii. Otrzymaliśmy wszystkie niezbędne zgody, w tym Rady Nadzorczej. Mam wizję rozwoju tej spółki" - podkreśla Obajtek w "SE".
Dodał, aby nie sprowadzać kupna Polska Press tylko do nabycia samych gazet. Wskazał, że to trzeci co do wielkości portal internetowy w Polsce, z którego korzysta 17,5 mln osób.
Czytaj także:
REKLAMA
- Zakup grupy Polska Press przez PKN Orlen. Prezes PiS: to jedna z najlepszych wiadomości ostatnich lat
- PKN Orlen najlepszym pracodawcą w Polsce. Zajął pierwsze miejsce w prestiżowym rankingu
"Polska Press będzie nowoczesnym kanałem informacyjnym dla klientów. Stanowi logiczne uzupełnienie posiadanego przez nas domu mediowego, spółki Ruch i inwestycji e-commerce" - podkreślił Obajtek.
Pytany za ile lat zwróci się koszt tej inwestycji odparł: "Nie odpowiem na to pytanie. To tajemnica spółki. Ale czy pan myśli, że podeszliśmy do tego procesu bez konkretnych wyliczeń?".
***
7 grudnia PKN Orlen ogłosił zakup od Verlagsgruppe Passau wydawnictwa Polska Press, do którego należy m.in. 20 z 24 wydawanych w Polsce dzienników regionalnych oraz blisko 120 tygodników lokalnych. Orlen argumentuje, że zdobędzie dzięki temu dostęp do 17,4 mln użytkowników portali wydawnictwa.
REKLAMA
Orlen podał, że portfolio wydawnictwa to także 500 witryn online, co czyni go liderem polskiego internetu w kategorii informacje i publicystyka oraz niekwestionowanym liderem w kategorii informacje lokalne i regionalne.
paw/
REKLAMA