Budowa Południowej Obwodnicy Warszawy. W czerwcu ma być gotowy tunel pod Ursynowem
Nie ma opóźnień na budowie ursynowskiego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy. Obecnie w tunelu i jego sąsiedztwie prowadzone są prace wykończeniowe - jak zapewnia GDDKiA - powinny zakończyć się w czerwcu.
2021-05-09, 09:13
Prace na budowie ursynowskiego odcinka zmierzają ku końcowi.
- Szacujemy, że wszystkie roboty zakończą się jeszcze w czerwcu – powiedziała rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska.
Nie wiadomo jednak dokładnie kiedy kierowcy pojadą nowym tunelem pod Ursynowem. Po zakończeniu robót przeprowadzone zostaną niezbędne testy i odbiory. Dopiero po ich pozytywnym zakończeniu, Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego wyda decyzję o pozwoleniu na użytkowanie. Nie wiadomo jednak dokładnie kiedy to nastąpi.
Powiązany Artykuł

"Niezwykle oczekiwana inwestycja". Prezydent Andrzej Duda o Północnej Obwodnicy Krakowa
- Uzyskanie tej decyzji jest uzależnione od wielu instytucji, które biorą udział w procesie odbiorowym, dlatego też trudno jest wskazać termin. Należy podkreślić, że jest to skomplikowany obiekt oraz pierwszy takiej długości tunel drogowy realizowany w ciągu drogi ekspresowej – tłumaczyła rzeczniczka.
Prace na finiszu
Obecnie w tunelu i jego sąsiedztwie prowadzone są prace wykończeniowe.
- W tunelu prowadzone są roboty związane z instalacją systemów bezpieczeństwa. Wykonywane są podwaliny i montowane okładziny na ścianach tunelu. Trwa zbrojenie, szalowanie i betonowanie obramowań przejść awaryjnych; montaż drzwi wewnętrznych w przejściach awaryjnych; montaż klap oddymiających i nawiewnych. Na wlotach do tunelu, po obu jego stronach montowane są panele ekranów akustycznych a od strony zachodniej wykonywana jest nawierzchnia betonowa na poszerzeniach – wyliczyła Tarnowska.
Na zewnątrz, po wschodniej stronie węzła Warszawa Ursynów, montowane są panele ekranów akustycznych i balustrady energochłonne. Wszystkie betonowe nawierzchnie są zabezpieczane przed korozją. Sadzone są też drzewa i krzewy.
Od 22 grudnia kierowcy mają do dyspozycji ponad 15 kilometrów Południowej Obwodnicy Warszawy między węzłami Warszawa-Wilanów a Lubelska wraz z nowym mostem na Wiśle. Na trasę można dostać się przez cztery węzły: Warszawa-Wilanów, Wał Miedzeszyński, Patriotów i Lubelska.
Łączny koszt budowy trzech odcinków S2, stanowiących fragment Południowej Obwodnicy Warszawy, to ok. 4,6 mld zł, z czego blisko 1,7 mld zł to wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej w ramach programu operacyjnego infrastruktura i środowisko.
REKLAMA
PolskieRadio24.pl, PAP, md
REKLAMA