"Rynek medialny jest rynkiem regulowanym". Suski o nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji
Wiceprzewodniczący klubu parlamentarnego Prawa i Sprawiedliwości Marek Suski powiedział, że projekt nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji nie wprowadza zasadniczych zmian w obowiązujących przepisach. Po debacie w Sejmie projekt został ponownie skierowany do komisji kultury i środków przekazu.
2021-08-11, 14:24
W trakcie dyskusji zgłoszono poprawki do nowelizacji ustawy. Jedna z nich przewiduje wydłużenie czasu na dostosowanie się spółek medialnych do nowych przepisów.
Posłuchaj
Powiązany Artykuł
"Dopasowuje przepisy do właściwego standardu". Prof. Maliszewski o nowelizacji ustawy medialnej
W wystąpieniu na posiedzeniu Sejmu poseł Marek Suski podkreślił, że proponowana nowela ma jedynie doprecyzować przepisy, aby nie można było obchodzić obowiązujących już ograniczeń. Przypomniał, że w polskim prawie istnieje już przepis dopuszczający udział w przedsięwzięciach medialnych kapitału spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
- W większości krajów demokratycznych na świecie rynek medialny jest rynkiem regulowanym, a przepisy w tej materii są jeszcze bardziej surowe niż te, które obowiązują w Polsce - mówił Marek Suski.
Posłuchaj
Zmiany w ustawie o radiofonii i telewizji
Nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji zakłada zmiany w regulacjach dotyczących przyznawania koncesji na nadawanie dla mediów z udziałem kapitału zagranicznego. Nowe przepisy umożliwiałyby przyznanie koncesji jedynie podmiotom z siedzibą w państwie członkowskim Europejskiego Obszaru Gospodarczego niezależnym od osób, instytucji czy firm zagranicznych spoza tego obszaru.
REKLAMA
- Projekt ustawy medialnej skierowany do prac w komisji. Marek Suski zgłosił poprawki
- Lewica zagłosuje przeciw nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji. Pawliczak: ona szkodzi Polsce
Poprawki zgłoszone podczas prac komisji przewidują między innymi, że udziały w spółkach medialnych nie mogą być nabywane przez Skarb Państwa ani spółki zależne. Zaproponowano również wydłużenie czasu na dostosowanie się do nowych przepisów.
bf
REKLAMA