PGNiG uruchamia kampanię społeczną "Akcja Świadomy Klient", aby ich chronić przed oszustwami
PGNiG Obrót Detaliczny uruchomiło nową edycję "Akcji Świadomy Klient", której celem jest zwrócenie uwagi na nieuczciwe praktyki rynkowe - podała w czwartek spółka. Kampania społeczna dotyczy m.in. zasad bezpieczeństwa w sieci oraz zakazu sprzedaży gazu i prądu w formule door-to-door. Na ten temat wypowiedział się Paweł Majewski prezes zarządu PGNiG, w audycji "Po pierwsze ekonomia" w Programie 1 Polskiego Radia.
2021-08-27, 09:00
Głównym celem nowej odsłony "Akcji Świadomy Klient" jest budowa świadomości klientów w zakresie nieuczciwych praktyk stosowanych w sprzedaży bezpośredniej czy internecie, poprzez angażującą emocjonalnie komunikację. Spoty audio i wideo z udziałem dzieci mają zachęcić rodziców i dziadków do refleksji oraz odpowiedzialnej reakcji, na przykład w momencie, gdy nieuczciwy sprzedawca puka do ich drzwi lub podejrzana witryna internetowa prosi o podanie danych osobowych.
-Obsługujemy ponad 7 mln klientów w całej Polsce, wśród których sporą grupę stanowią osoby starsze, dlatego odpowiedzialność społeczna jest dla nas bardzo istotna. Od lat przypominamy, że pracownicy PGNiG nie odwiedzają klientów w domach i nie oferują tą drogą sprzedaży żadnych produktów czy usług. Teraz zakaz takiej formy sprzedaży stał się faktem i chcemy, żeby jak najwięcej osób miało tego świadomość – podkreślił prezes zarządu PGNiG SA Paweł Majewski.
Posłuchaj
Oszuści stosują nowe metody
Prezes PGNiG Obrót Detaliczny Henryk Mucha dodał, że cyfrowi przestępcy wykazują się coraz większą pomysłowością, dlatego kluczowa staje się wiedza, jak rozpoznać sytuacje, w których ktoś w internecie podszywa się na przykład pod sprzedawcę energii.
REKLAMA
-W ramach naszej Akcji chcemy zmotywować klientów do refleksji, której celem jest większa ostrożność przed takimi niebezpieczeństwami jak: wyłudzenie danych, utrata oszczędności lub zawarcie niekorzystnych umów - powiedział Mucha.
Spółka informuje, że kampania jest odpowiedzią m.in. na nowelizację ustawy Prawo energetyczne, która weszła w życie 3 lipca 2021 roku i wprowadziła zakaz zawierania umów sprzedaży energii elektrycznej i gazu z odbiorcami w gospodarstwach domowych poza lokalem przedsiębiorstwa.
Trzeba edukować klientów
"Tak zwana formuła door-to-door jest w dalszym ciągu nadużywana przez nieuczciwych sprzedawców, którzy wykorzystują niewiedzę odbiorców, w szczególności osób starszych, i skłaniają ich do zawarcia niekorzystnej umowy – często pod pozorem oszczędności" - zaznaczono w komunikacie spółki.
"Akcja Świadomy Klient" ma na celu również edukację w obszarze cyberbezpieczeństwa. Ze względu na pandemię COVID-19 i związane z nią przeniesienie aktywności Polaków do internetu znacząco nasiliły się próby oszustw i wyłudzeń w sieci – wskazano w komunikacie spółki.
Działania komunikacyjne w ramach "Akcji Świadomy Klient" będą prowadzone za pośrednictwem spotów audio-wideo, artykułów i materiałów drukowanych, m.in. w internecie, radiu, prasie, outdoorze, social mediach oraz Biurach Obsługi Klienta PGNiG Obrót Detaliczny.
REKLAMA
PR24/PR1/ Błażej Prośniewski/sw
REKLAMA