Unijne pieniądze wesprą przebudowę i modernizację mazurskiej trasy kolejowej

W Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej podpisano właśnie umowę na dofinansowanie tej inwestycji. Najważniejszym zadaniem jest elektryfikacja tej trasy. Inwestorem są PKP Polskie Linie Kolejowe.

2022-01-17, 16:45

Unijne pieniądze wesprą przebudowę i modernizację mazurskiej trasy kolejowej
W Polsce trwa zakrojona na szeroką skalę modernizacja linii kolejowych oraz dworców.Foto: twitter-polskiprogramkolejowy

Elektryfikacja linii zmieni krajobraz transportowy w całym regionie.  Dziś po trasie z Ełku do Giżycka kursują jedynie wolne spalinowozy. Skutki są takie, że linia ma słabą przepustowość, a to oznacza, że składy pasażerskie nie mogą jeździć zbyt często. Linia jest ważna zarówno dla społeczności lokalnej, jak i dla turystów którzy masowo odwiedzają ten region.

W Giżycku powstanie nowa stacja

Projekt obejmuje elektryfikację i modernizację trasy o długości prawie 50 kilometrów. Pierwszy etap prac będzie dofinansowany kwotą w wysokości 550 milionów złotych z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko. Oprócz elektryfikacji, w ramach całego projektu zaplanowano budowę stacji kolejowej w samym Giżycku.

Elektryfikacja tej linii spowoduje, że pociągi będą mogły jeździć z prędkością do 160 kilometrów na godzinę. Nie tylko podniesienie maksymalnej prędkości skróci czas podróży. Po zakończeniu prac nie będzie konieczności zmiany lokomotywy z elektrycznej na spalinową.

Czytaj także:

Poprawi się też komfort pasażerów. Na kilku stacjach i przystankach zaplanowano podwyższenie peronów tak, by wsiadanie i wysiadanie było łatwiejsze i bezpieczniejsze.

Nowe mosty i wiadukty

W ramach modernizacji kolejarze przebudują także prawie 60 obiektów inżynieryjnych, w tym mosty i wiadukty. W Giżycku zostanie wykonany tunel pod torami, który zastąpi przejście łączące centrum Giżycka z miejską plażą.

Prace mają się zakończyć w 2024 roku. Wartość całego kontraktu, to 649 milionów złotych.

Aleksander Pszoniak, PR24, akg

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej