PKO BP stawia na robotyzację. "Jedna z najszybciej rozwijających się technologii na świecie"

PKO BP zautomatyzował już 185 procesów biznesowych, roboty wykonały w nich ponad 100 mln zadań - poinformował bank. Programy zaangażowane zostały m.in. do obsługi udzielania subwencji dla firm w ramach tarcz antykryzysowych PFR oraz do weryfikacji zabezpieczeń kredytów hipotecznych.

2022-03-17, 14:23

PKO BP stawia na robotyzację. "Jedna z najszybciej rozwijających się technologii na świecie"
Zespól analityków gospodarczych największego polskiego banku uznawany jest za jeden z najlepszych w kraju. Foto: shutterstock, Robson90

Jak przekazał bank, postępująca robotyzacja jest "jednym z filarów transformacji cyfrowej" PKO BP. Zautomatyzowano już 185 procesów biznesowych, w ramach których roboty wykonały ponad 100 mln zadań. Bank zaznaczył, że w najbliższym czasie automatyzacja procesów biznesowych przyśpieszy, a wykorzystywane narzędzia zyskają nowe możliwości z zakresu rozpoznania, analizy i klasyfikacji tekstu, przetwarzania obrazu oraz uczenia maszynowego.

Automatyzacja złożonych zadań

- Początkowo robotyzacja pozwalała nam odciążyć pracowników od obowiązku wykonywania monotonnych, masowych i powtarzalnych czynności, a uwolniony w ten sposób potencjał - spożytkować w efektywniejszy sposób.

Dziś, dzięki połączeniu Robotyzacji Procesów Biznesowych z rozwiązaniami takimi jak: BMPS, No Code, Low Code, Big Data, Data Mining czy Sztuczna Inteligencja, robotyzacja pozwala na automatyzację także bardziej złożonych zadań, przybliżając nas tym samym do tzw. inteligentnej automatyzacji procesów - ocenił dyrektor Biura Rozwoju Obsługi i Operacji w PKO BP Arkadiusz Szot.

Odtwarzają czynności manualne pracownika

Robotyzacja Procesów Biznesowych to jedna z najszybciej rozwijających się technologii na świecie i w ciągu pięciu lat stała się międzynarodowym standardem stosowanym przez najnowocześniejsze firmy. Według opracowań Gartnera globalna wartość rozwiązań RPA pod koniec 2021 roku wynosiła blisko 2 mld dol. Szacuje się, że w ciągu najbliższych dwóch la, liczba rozwiązań w największych firmach zwiększy się trzykrotnie - przekazał bank.

REKLAMA

PKO BP przypomniał, że początki wdrażania RPA w banku sięgają kwietnia 2018 roku. Od tego czasu zrobotyzowano w sumie 185 procesów biznesowych.

"Roboty odtwarzają czynności manualne pracownika według ściśle zdefiniowanego algorytmu i zaszytej logiki biznesowej. W zależności od zdefiniowanych wymagań narzędzia mogą wspierać zarówno realizację zadań prostych i powtarzalnych, jak i tych o bardziej skomplikowanej strukturze. Rozwiązania wykorzystujące robotyzację procesów biznesowych zostały zaangażowane m.in. do obsługi udzielania subwencji dla firm w ramach tarcz antykryzysowych Polskiego Funduszu Rozwoju czy do weryfikacji kompletności zabezpieczeń kredytów hipotecznych. Znalazły także zastosowanie we wspieraniu procesów ryzyka kredytowego, gdzie pomagają w analizie baz danych z setkami tysięcy rekordów" - przekazał bank w informacji prasowej.

Czytaj także:

Jak zaznaczył PKO BP, kierunek rozwoju obrany przez bank zakłada zwiększenie liczby zautomatyzowanych procesów wewnątrz Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, tworzenie i udostępniania nowych usług biznesowych oraz jeszcze głębsze wsparcie cyfrowej transformacji.

REKLAMA

Czytaj także:

- Narzędzia PKO Banku Polskiego zyskają także dodatkowe możliwości z zakresu rozpoznawania, analizy i klasyfikacji tekstu dzięki rozwiązaniom takim jak Tesseract, YOLO, TensorFlow i bibliotek OpenCV do przetwarzania obrazów przy użyciu języka programowego Python - wskazał menadżer Formacji Transformacji Chmurowej PKO Banku Polskiego Łukasz Skrybuś, menadżer Formacji Transformacji Chmurowej PKO BP. 

PR24, akg

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej