Ubezpieczenia wzajemnie jako ochrona przed niepowodzeniem w biznesie
"Polisa na biznes" to pionierskie rozwiązanie, które na polski rynek wprowadził TUW Polski Zakład Ubezpieczeń Wzajemnych. Jego celem jest ochrona biznesu w formule ubezpieczeń wzajemnych, działających na zasadzie non-profit.
2022-05-12, 17:00
Prowadzenie działalności gospodarczej zawsze wiąże się z ryzykiem. Dlatego tak ważne wydaje się stworzenie odpowiednich mechanizmów, które w razie bankructwa, nie zostawiałyby przedsiębiorców z długami. To szczególnie istotne, kiedy na szali stawiany jest nierzadko cały rodzinny dobytek. Dla takich osób jest "Polisa na biznes".
Ubezpieczenie od ryzyka biznesowego to odpowiedź na potrzeby drobnych przedsiębiorców i franczyzobiorców po trudnym okresie pandemii.
Bezpieczny biznes w trudnym otoczeniu
Pierwszą grupą, której zaoferowano taką polisę, byli franczyzobiorcy dużej sieci sklepów spożywczych, liczącej ponad 6 tysięcy członków. Ci przedsiębiorcy działają na trudnym i konkurencyjnym rynku, gdzie ryzyko porażki jest duże, a instrumentów ochrony jest niewiele, a przecież – jak mówi dyrektor Biura Ubezpieczeń Korporacyjnych TUW PZUW, Sebastian Wiatr – nikt nie rodzi się przedsiębiorcą. Tego trzeba się po prostu nauczyć.
Ochrona tej grupy przedsiębiorców jest istotna także z innego powodu. Są to głównie małe, rodzinne biznesy. Niepowodzenie często wiąże się z wielotysięcznymi długami, co ma też duże skutki społeczne. I właśnie po to, aby zminimalizować ryzyko niepowodzenia i potencjalnego zadłużenia franczyzobiorców powstała "Polisa na biznes".
REKLAMA
Wzajemna ochrona
- Polisa jest skonstruowana w ten sposób, że duża liczba podmiotów gospodarczych, wpłacając składkę, chroni się wzajemnie i w przypadku upadku swojego biznesu, można liczyć na rekompensatę, czyli pokrycie długów, jakie zostają po takiej działalności. Komercyjnie takiej rzeczy, praktycznie nie da się ubezpieczyć – wyjaśnia Sebastian Wiatr.
Koszty takiego ubezpieczenia dla przedsiębiorców – jak przekonuje ubezpieczyciel - nie są wysokie, a dodatkowo część wysokości składki finansuje franczyzodawca.
- Główna zasada ubezpieczeniowa, a "wzajemnościowa" w szczególności, charakteryzuje się tym, że im więcej jest podmiotów ubezpieczonych, tym ryzyko lepiej się rozkłada, przez co polisa może być tańsza.
Polisa szyta na miarę
TUW PZUW jest gotowe rozwijać swoją ofertę, nawiązując współpracę z innymi sieciami franczyzowymi i tworząc odpowiadające im rozwiązania. W Polsce istnieje 1300 franczyzodawców i ok. 80 tysięcy franczyzobiorców.
REKLAMA
- Ten produkt jest szyty na miarę. Jest stworzony pod potrzeby danego klienta. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby tą wzajemność wykorzystać u innych klientów, jednak w trochę inny sposób. Nie planujemy kopiowania tego produktu, możemy go jednak dostosować do potrzeby ubezpieczeniowej, która powstaje u klienta - wyjaśnia dyrektor Wiatr.
Artykuł powstał we współpracy z TUW PZUW.
REKLAMA
PR1/PR24/B.Prośniewski/sw
Posłuchaj
REKLAMA
REKLAMA