Ruszyła kampania "Warto inwestować w zabytki". Piotr Gliński: to nasza tożsamość, a także szanse rozwojowe

W Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego zainaugurowano kampanię Narodowego Instytutu Konserwacji Zabytków "Warto inwestować w zabytki". 

2022-12-14, 18:35

Ruszyła kampania "Warto inwestować w zabytki". Piotr Gliński: to nasza tożsamość, a także szanse rozwojowe

Szef resortu, wicepremier Piotr Gliński podkreślił, że dbałość o zabytki, ich ochrona i konserwacja to zobowiązanie wobec polskiej pamięci, dziedzictwa narodowego, ale także wobec przyszłości. Jak zaznaczył, to też wielka szansa rozwojowa dla polskich miast, miasteczek i wsi.

Piotr Gliński przypomniał, że w ciągu ostatnich siedmiu lat zwiększono program "Ochrona zabytków", który jest prowadzony w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego z mniej więcej 80 milionów do 220 milionów złotych.

Ponadto od listopada można składać wnioski o wsparcie w ramach rządowego programu Polski Ład dla Zabytków. Łączna wartość wsparcia wyniesie 3 miliardy złotych.

Potwierdzają to wyniki badań

Szef Narodowego Instytutu Konserwacji Zabytków Michał Laszczkowski zaznaczył, że warto inwestować w zabytki, co potwierdzają wyniki badań wśród Polaków. - Aż 87 procent Polaków widzi w zabytkach rozwój ekonomiczny swoich miejscowości - tłumaczył.

REKLAMA

Dodatkowo z badania wynika, że zwiedzanie zabytków to druga najchętniej podejmowana przez Polaków aktywność związana z kulturą. Michał Laszczkowski powiedział, że w Polsce znajduje się około 80 tysięcy zabytków nieruchomych. - Jest to więc potencjał, z którego żal by było nie skorzystać - stwierdził.

W ramach kampanii przygotowano dwa spoty skierowane do różnych grup docelowych, szczególnie do młodzieży.

Posłuchaj

Piotr Gliński o kampanii "Warto inwestować w zabytki" (IAR) 0:33
+
Dodaj do playlisty

Posłuchaj

Michał Laszczkowski o kampanii "Warto inwestować w zabytki" (IAR) 0:32
+
Dodaj do playlisty

Czytaj także:

IAR/mr

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej