Kończy się modernizacja linii kolejowej numer 7 w Warszawie. Szybciej pociągiem do centrum miasta
Nadchodzą zmiany w układzie komunikacyjnym w Warszawie. Kończy się przebudowa i modernizacja linii kolejowej numer 7 na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Wawer. Dzięki inwestycji mieszkańcy południowej części stolicy szybciej dostaną się pociągiem do centrum miasta. Oddanie odnowionej trasy do użytku jest planowane na grudzień tego roku.
2023-10-25, 15:30
Linia kolejowa numer 7 prowadzi z Warszawy do Lublina. Przez ostatnie lata kolejarze przebudowywali i modernizowali odcinek między Otwockiem a Lublinem. Prace zakończyły się w zeszłym roku. Teraz ostatnie prace toczą się na odcinku miedzy Otwockiem a Warszawą Wschodnią. Na nowych przystankach wylewany jest beton, układane są płyty chodnikowe, instalowana jest infrastruktura systemów informacyjnych. Kolejarze ułożyli nowe tory aglomeracyjne. Drugim elementem tej linii będą tory dalekobieżne.
Większa liczba pociągów
- Celem tej inwestycji jest integracja infrastruktury kolejowej z infrastrukturą miejską. Powstaną bezkolizyjne przejścia podziemne po to, by można było bezpiecznie przekraczać linię kolejową - powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel. Dodał, że planowana jest także budowa przejścia naziemnego w okolicach rezerwatu Olszynka Grochowska.
Pociągi wrócą na całą trasę Warszawa Wschodnia - Otwock w grudniu, po wejściu w życie nowego rozkładu jazdy na kolei. W rozkładzie są ujęte 144 pociągi regionalne, które będą się zatrzymywały na nowych i zmodernizowanych przystankach.
REKLAMA
Szybciej
Podróż pociągiem z Gocławia i Wawra do stacji Warszawa - Śródmieście zajmie kilkanaście minut.
Modernizacja odcinka trasy kolejowej numer 7 Warszawa - Wschodnia - Otwock kosztuje około 400 milionów złotych i jest finansowana z Krajowego Programu Kolejowego.
Czytaj także:
REKLAMA
Tunel pod Luboniem Małym. GDDKiA podała nowe informacje
PR24/A.Pszoniak
REKLAMA